رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی درواحد سطح وبهبود کیفیت محصولات وجلب اعتماد بازار، فقط درسایه مجهز شدن به وسایل وامکانات پیشرفته وبه موازات آن تقویت مدیریت ها امکان پذیر است به ویژه آن که افزایش تولید درواحد سطح به مفهوم تولید انبوه و کاهش قیمت تمام شده است.

 

مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: با پذيرش مفهوم مكانيزاسيون كشاورزي به عنوان رويكردي در توليد محصولات كشاورزي با استفاده از فناوري و ابزار مكانيكي مناسب برای عمليات توليد محصولات كشاورزي كه اهدافي همچون كاهش صعوبت كار، كاهش هزينه هاي توليد اقتصادي نمودن فعاليت، افزايش عملكرد و راندمان كار و بهينه سازي و مديريت مصرف منابع و... را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: مکانیزاسیون کشاورزی، عاملی اساسی و تاثیرگذار برتولید و صادرات محصولات کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: آذربایجان شرقی با ضریب مکانیزاسیون 54/1 جزو استان های برتر کشور در مکانیزاسیون کشاورزی جای گرفته است.

محمدیان ضمن اشاره به مهم ترین مشکلات توسعه مکانیزاسیون تاکید کرد: کمبود توانایی‌های بهره برداران هم از نظر مالی و هم از نظر علمی، افزایش روزافزون ماشین‌های کشاورزی فرسوده، استفاده از ماشین‌های کشاورزی با فن آوری پایین را باید از مهم ترین چالش های بهره گیری از مکانیزاسیون کشاورزی قلمداد نمود./س

برچسب ها: بهبود ، کیفیت ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.