سفیر کشور بلاروس درتهران خواستار تقویت روابط تجاری بین ایران و کشورش شد و گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه روابط تجاری دو کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ویکتور ریباک در دیدار با صنعتگران وتولیدکنندگان استان مرکزی در اراک گفت: باید با افزایش تلاشها و اقدامات لازم شرایطی فراهم شود تا ضمن گسترش روابط تجاری، زمینه درک نتایج حاصل از این روابط از سوی مردم بلاروس و ایران نیز فراهم شود.
وی با یادآوری برگزاری 11 اجلاس کمسیون مشترک بین کشورهای ایران و بلاروس تا کنون گفت: برخی از مصوبات این کمسیون عملی شد ه و برخی در حال انجام است و پیاده سازی تمام این مصوبات در دستور کار سفارتخانه بلاروس قرار دارد.
ریباک با یادآوری اعتماد سازیهای صورت گرفته برای جلب سرمایه گذاری در کشور بلاروس گفت: امسال بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس را جشن می گیریم و امیدواریم این روابط روز به روز گسترش یابد.
وی، قطعات یدکی و مصالح ساختمانی را از نیاز های کشور بلاروس عنوان کرد و افزود: بلاروس بازار خوبی برای تولید کنندگان این محصولات است و مبادلات تجاری دو کشور با توجه به پتانسیل های موجود باید افزایش یابد..
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: این استان به عنوان استانی برخوردار ودارای ظرفیت های صنعتی و کشاورزی، از آمادگی کامل برای توسعه روابط تجاری با کشور بلاروس برخوردار است.
زاوشی
افزود: در این استان بیش از دو هزار و هشتصد واحد صنعتی در بخش های مختلف وبیش از 106 هزار نفر نیروی کار فعالیت دارند.
وی گفت : در حال حاضر حدود یکهزار واحد دیگر هم در حال احداث است که با بهره برداری از آنها تولید محصولات مختلف دراستان افزایش چشمگیر خواهد یافت./س


برچسب ها: سفیر بلاروس ، تقویت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.