نخستین کنگره ملی شعر ناله های فرات با شرکت شاعرانی از دوازده استان کشور یکشنبه شب در شوش برگزار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این کنگره در سخنانی گفت:با توجه به استقبال صورت گرفته ، این کنگره که قبلا به صورت منطقه ای برگزار می شد امسال به صورت ملی در حوزه شعر عاشورایی و دینی برگزار شد.

حجت الاسلام ˈسیدلطف الله سپهرˈ افزود: این کنگره که از لحاظ کمی و کیفی با کاستی هایی همراه بود از سال آینده با کیفیت بهتر اجرا می شود.

وی افزود:در این کنگره بیش از 50 شاعر از دوازه استان کشور شرکت داشتند و 230 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال که از این میان 120 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت :شش اثر از شاعران استانهای اصفهان ، همدان ،مرکزی وخوزستان به عنوان آثار برتر این کنگره انتخاب و از خالقان این آثار تجلیل شد.

امام جمعه شوش نیز در این کنگره در سخنانی این کنگره را فرصتی برای گسترش شعر عاشورایی بین نسل جوان دانست و گفت:شاعران شرکت کننده در این کنگره عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب شعر بیان کردند.

فرماندار شوش نیز از شعرای این شهرستان به عنوان سرمایه های فرهنگی استان خوزستان نام برد و گفت:شاعران زمینه ساز گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه اند.

ˈعبدالرضا سعیدی نیا ˈ بر نقش و اهمیت شعر در تبین معارف عاشورا و انسان سازی تاکید کرد.

ˈحسن حائریˈ مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز بر کیفی سازی این کنگره تاکید کرد.

این کنگره در تالار نیایش شهر شوش و با شرکت شاعران و نویسندگان عاشورایی از سراسر کشور برگزار شد./س
برچسب ها: کنگره ، شعر ، فرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.