نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این دولت برای تحقق اهداف و اجرای طرح هایی که برای بهبود وضعیت مردم در پیش گرفته نیاز به حمایت مردم دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، آیت الله مهمان نواز در دیدار نماینده وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت : رییس جمهوری به تنهایی قادر به پیشبرد کارها برای رساندن کشور به توسعه و آبادانی نخواهد بود و باید همه بخشها وی را در این مسیر یاری کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ممانعت از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای، گفت: غربی ها خود برای آدم کشی و کشورگشایی به دنبال تجهیزات هسته ای هستند اما کشور ما با مقاصد صلح آمیز و برای مباحث علمی و توسعه ای به دنبال این دانش است.

وی افزود: ما باید با منطق و استدلال جهان را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای متقاعد کنیم که این حق تمام مردم دنیا است که باید برای اصلاح زندگی خود از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند.

آیت الله مهمان نواز خارج کردن اسلام را از انزوا و بین اللملی شدن آن از برکات انقلاب برشمرد و افزود:سرلوحه همه مسائل ولایت فقیه در تمام دنیا و کره زمین تنها کشور ی که مقید به ولایت به معنای واقعی است کشور جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی وزارت خارجه در خراسان شمالی گفت: وضعیت زندانیان استان در خارج از کشور، بخصوص ترکمنستان، از مهم ترین مسائل و دغدغه هایی است که این نمایندگی با آن روبرو است.

مرتضی خسروی افزود: براساس آمار غیررسمی اکنون دهها نفر از همشهریان ما در این کشور زندانی و اکثرا محکومیت بلندمدت دارند که این نمایندگی تلاش می کند با همکاری وزارت خارجه و مساعدت نمایندگی های ایران در خارج از کشور به امور آنها رسیدگی کند.

وی اظهارداشت : این نمایندگی اکنون برای حل اساسی این معضل امضای نهایی موافقت نامه انتقال زندانیان بین ایران و ترکمنستان را به صورت جدی پیگیری می کند.

خسروی افزود: با وجود نوپایی این نمایندگی و عدم اطلاع بسیاری از مردم و سازمانها، مراجعات زیادی در زمینه های کنسولی، مشکلات شهروندان در خارج از کشور، مسائل اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و حقوقی به این نمایندگی صورت می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل زیرساخت های لازم و افزایش توان پاسخگویی کامل به مردم، شمار مراجعات مردمی به نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی افزایش یابد.

خسروی گفت: این نمایندگی طرح ها و برنامه های کلان و راهبردی بسیاری را در عرصه ملاقاتهای دوجانبه مدیران استان و طرفهای خارجی و دیپلماسی اقتصادی و تجارت خارجی استان در دستور کار دارد که پیگیری گشایش معابر و بازارچه های مرزی استان یکی از مهمترین آنهاست./س

برچسب ها: حمایت ، دولت ، تدبیر ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.