وزیر اطلاعات سابق با اشاره به هزینه های اقتصادی و سیاسی که فتنه 88 برای کشور داشت گفت: خواصی می دانستند که حق کجاست و باطل کجاست اما با حسادت کینه و هوا وهوس مسیر مقابله با ولایت را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات سابق در مراسم سالگرد 9 دی که با حضور فرماندهان، مدیران و بسیجیان حوزه مقاومت 145 شهدای خیبر برگزار شد، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، در مقوله اقتدار حرف اول را می زند.
 
وی افزود: سه سال است که استکبار آمریکا با دلارهای فرعون‌های منطقه عربستان و قطر هزینه سنگین می‌کنند تا بشار اسد را پایین بکشند زیرا او شخصیتی است که در مقوله مقاومت ایستاده و همه قضایا بر سر انتقام گیری از بشار است.  
 
حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: دیدید که وقتی اوباما در طراحی اخیر خود برای حمله نظامی علیه سوریه شکست خورد در کنگره توضیح داد که ما از خودمان یک دلار هم هزینه نمی‌کنیم بلکه همه هزینه‌ها را عربستان و قطر می‌دهند یعنی تقسیم کار کردند.
 
وزیر اطلاعات سابق گفت: با همه حمایت‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی پس از سه سال نتوانستند کاری کنند و جمهوری اسلامی ایستاده و می‌گوید قضیه بشار قضیه مقاومت است.
 
وی افزود: برخی‌ها نمی‌فهمند که این گروه‌های تروریستی توسط سازمان های جاسوسی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آمده اند.
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: امروز ملت همراه با ولایت و انقلاب اسلامی بهترین است و ولایت وولایت مداری و مقوله امامت از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک معماری برای انقلاب اسلامی کرده و ساختار حکومتی در دنیا ساخته که نظیر ندارد.
 
وزیر اطلاعات سابق افزود: حکومت ولایت فقیه که امام خمینی(ره) عرضه کرد ساختار جدید و نویی است که به دنیا عرضه شده و بیداری اسلامی در دنیای اسلام نیز ناشی از همین است و علی رغم طراحی های استکبار به راه خود ادامه می دهد.  
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: ساختاری که امام(ره) تشکیل داده عمود آن ولایت فقیه است و هر طرحی که دشمن دارد و هر بحران و فتنه ای که طراحی می کند به وسیله ولی فقیه ناکام می ماند.
 
وی گفت: موسسات متعدد پژوهشی آمریکا و اروپا مکتب شیعه و مقوله ولایت فقیه را بررسی کرده اند اما باطن آن را نمی توانند کشف کنند.  
 
وی افزود: در اربعین امام حسین(ع) از همه دنیا به کربلا آمده بودند که نزدیک به 20 میلیون جمعیت می شد دشمن این حرکت را می بیند و این کودکان همان سربازان آینده اسلام هستند و مانند سال 42 که امام خمینی(ره) گفت سربازان من در قنداق هستند.  
 
وزیر اطلاعات سابق افزود: این معماری همه فتنه ها را نقش برآب می کند از جمله فتنه 88 را نیز نقش برآب کرد.  
 
وی افزود: دشمن در دوران پس از انقلاب اسلامی دو استراتژی را دنبال کرده است اول این که ساختار انقلاب را که امام(ره) طراحی کرده از ریشه برکند و در همین راستا جنگ را به راه انداختند و مواضع اروپایی ها و آمریکایی ها دقیقا یکسان بود.  
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس علی رغم سختی ها و مرارت ها انجام شد اما این ملت در تبعیت از ولایت محکم ایستاد و به دشمن اجازه دستیابی به این هدف خود را نداد.  
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس تحریم هایمان خیلی شدیدتر از امروز بود و حتی سیم خاردار نیز به ما نمی دادند کشتی کالاهای اساسی ما را در خلیج فارس می زدند اما امروز پس از 34 سال در اوج قدرت هستیم.
 
وزیر اطلاعات سابق گفت: در ملاقاتی که در زمان وزارتم با ولیعهد عربستان داشتم او گفت که ما به خاطر مسئله عربیت در جنگ از صدام حمایت کردیم اما من وسط حرف او پریدم وگفتم الان صدام که از او حمایت می کردید کجاست و جمهوری اسلامی کجاست. صدام با پول چه کسانی که حمایت می شد ساقط شد و امروز حاکمیت عراق دست کیست و شما گروه های تکفیری را به داخل عراق می فرستید و چه جنایاتی مرتکب می شوند.  
 
وی افزود:در دوران دفاع مقدس اروپایی ها در دادن اطلاعات به صدام تقسیم کار کرده بودند آلمانی ها در یک جلسه غیررسمی نوار ویدئویی را نشان دادند که اطلاعات تردد لشکرها و تیپ ها و جابه جایی نیروهای ایران را از روی پلاک های ماشین های سپاه به وسیله ماهواره ها در اختیار صدام قرار می دادند. فرانسه و انگلیس هم همین طور و همه استکبار در مقابل ما ایستاده بودند.  
 
حجت الاسلام مصلحی گفت: اما جمهوری اسلامی با همین عده قلیل در مسیر صراط مستقیم به پیروزی رسید.
 
وی با اشاره به استراتژی دوم دشمن گفت: وقتی استراتژی اول دشمن شکست خورد استراتژی دوم آن ها از دهه 70 با عنوان جنگ نرم آغاز شد که دو هدف را دنبال می کرد.
 
وزیر اطلاعات سابق اظهار داشت: اولین هدف تغییر هویت ارزش های انقلاب بود که در دوره سازندگی و اصلاحات شعارها و تغییراتی در شعارهای اصلی انقلاب داده می شد.
 
وی افزود: با کمال تاسف در این دوران عده ای علی رغم این که مدیریت ولی فقیه نقشه های دشمنان را نقش برآب می کردند تحت تاثیر القائات سرویس های اطلاعاتی به دنبال تغییر هویت بودند.
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: دومین هدف دشمنان که اکنون هم آن را ادامه می دهند جلوگیری از به ثمر رسیدن پیشرفت های جمهوری اسلامی بوده است.  
 
وی افزود: دولت نهم با تدبیر و راهنمایی ها و هدایت های مقام معظم رهبری به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی و امام شکل می گیرد و ما باید بین دولت نهم و دهم تقسیم بندی داشته باشیم. 

وزیر اطلاعات سابق اظهار داشت: دولت نهم براساس شاخص ها و گفتمان امام و رهبری شکل گرفت.
 
وی تصریح کرد: برخی ها قصدشان خراب کردن دولت نهم نبود بلکه قصدشان کوبیدن امام و رهبری است و می خواهند بگویند حمایت ولایت از این مجموعه غلط بود و مقوله ولایت را زیر سوال ببرند.  
 
وی افزود: این افراد خوب می دانند که موفقیت های بزرگ دولت نهم و دو سال اول دولت دهم چه بوده است.
 
حجت الاسلام مصلحی گفت: البته دولت دهم در دو سال آخر دچار مشکل شد و در همان جا نیز دست سرویس های اطلاعاتی را می بینیم.  
 
وی افزود: سرویس های اطلاعاتی به سراغ فردی در داخل مجموعه نظام نمی روند تا هر هفته برایشان اطلاعات جمع کند بلکه فردی را شناسایی کرده یا برایش دام می گذارند که در زندگی اش اشکالاتی وجود داشته یا به وجود بیاید و بعد به او می گویند که اگر با ما همکاری کنی تا آخر تو را تامین می کنیم.  
وزیر اطلاعات سابق گفت: آن ها فقط یک کار می خواهند و آن این که مثلا از مسئول دفتر فلان شخصیت می خواهند فضاسازی کند تا آدم ها قوی روی کار نیایند و همواره آدم های ضعیف باشند که این همان هدف جلوگیری از پیشرفت است.  
 
حجت الاسلام مصلحی افزود: همین امروز سرویس های اطلاعاتی در کشور ما فعال هستند همان طور که ما هم فعال هستیم و بسیاری از موفقیت های ما در نقشه برآب شدن توطئه های دشمن به خاطر همین فعال بودن است.  
 
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری این دهه را به نام دهه پیشرفت و عدالت نامیدند و دشمن می خواهد جلوی این را بگیرد دشمن طراحی سنگین می کند تا گفتمان رهبری به نتیجه نرسد و اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی راه به جایی نبرد.  
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: دشمن بعد از دولت نهم دید که وضعیتش خیلی وخیم شده و جمهوری اسلامی به پیشرفت های زیادی رسیده و مقام معظم رهبری فرمودند شما افتخارتان این بود که شعارهای انقلاب را دوباره سردست گرفتید.
 
وی تصریح کرد: دوباره پابرهنه ها و مستضعفین و مردم مطرح شدند و نیروهای ارزشی پای کار آمدند لذا دشمن طراحی فتنه 88 را انجام داد که این فتنه اتفاقی شکل نگرفت و از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود.
 
وزیر اطلاعات سابق با اشاره به این که همان اتفاقات انقلاب های رنگین منطقه در فتنه 88 به کار گرفته شد گفت: در خانه یکی از سران فتنه یکی از همین جزوات کشف شد که قبل حین و بعد از انتخابات آن فرد کاندیدا چه کارهایی انجام بدهد.
 
وی افزود: وقتی می گوییم این فتنه براندازی بوده شوخی نیست و حتی ادبیات این جزوه دقیقا ادبیات حزب توده بود.  
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: اوباما در اظهارات خود گفته که ما اقدامی برای براندازی جمهوری اسلامی نداشتیم اما باید به او بگوییم که خودتی در فتنه 88 چندین میلیون دلار کنگره در اختیارت گذاشت تا از طریق فضای مجازی سرمایه گذاری سنگینی کنی و کنگره نیز می گفت چرا نتوانستید کاری کنید.
 
وزیر اطلاعات سابق تصریح کرد: این فتنه هزینه های زیادی را برای نظام ایجاد کرد و خودشان نیز خوب می دانند که دعوای انتخاباتی نبود بلکه برای براندازی نظام بود.
 
وی افزود: قضیه فتنه هزینه فراوانی برای انقلاب و نظام از نظر اقتصادی داشت و قطع نامه های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا علیه ایران را به دنبال داشت.  
 
حجت الاسلام مصلحی گفت: حرکت فتنه وضعیتی را به وجود آورده بود که همه دلداده های انقلاب و نظام در جهان دچار ناراحتی شده بودند و سیدحسن نصرالله می گفت در دوران فتنه مورد هجمه سنگین همه این افراد قرار گرفته بود که می پرسیدند در ایران چه اتفاقی می افتد و کار انقلاب به کجا می رسد.  
 
وزیر اطلاعات سابق افزود: با این فتنه اعتبار اقتصادی انقلاب اسلامی در کشور و دنیا دچار مشکل شد.
 
وی اظهار داشت: بخش عمده ای از افراد دستگیر شده اصلا رای نداده بودند اما سران فتنه هزینه ای را ایجاد کردند که زیر سایه آن ها مجموعه غیرهمراه با انقلاب را به خیابان ها کشاندند.
 
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به این که بیش از 50درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تدبیر و برنامه است گفت: یکی از فریادهای ما در اواخر دولت دهم این بود که تحریم های خارجی را فراموش کنیم و تحریم های داخلی را دریابیم.
 
وی افزود: بخش خصوصی مجموعه های مختلفی را در اختیار دارد که یکی از آن ها پتروشیمی است که اخیرا در توافق نامه ژنو اروپایی ها و آمریکایی ها روغن ریخته را خرج امامزاده کردند و گفتند که پتروشیمی را از ما می خرند در حالی که در منطقه با کمترین هزینه از ما می خرند و صادر می کنیم اما مجموعه بخش خصوصی با هزینه همین کشور می خواهند آن را به آن طرف دنیا بفروشند.  
 
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به هزینه سنگین اقتصادی که فتنه به دوش انقلاب و نظام گذاشته تصریح کرد: البته امروز خیلی ها می گویند ما نبودیم و مسئولیت هم می گیرند اما با یک کلمه عذرخواهی که این مسئله تمام نمی شود چه کسی می خواهد جواب این هزینه ها را بدهد.  
 
وزیر اطلاعات سابق با اشاره به هزینه های سیاسی فتنه برای کشور گفت: 40 میلیون در انتخابات شرکت کردند که سابقه نداشته و با فتنه نیز همراه نبودند بلکه بخش عمده ای از آن ها که به سران فتنه نیز رای داده بودند بعد از فرمایشات رهبری مسیرشان را جدا کردند.
 
وی افزود: وقتی کسی می گوید نه غزه و نه لبنان این کجایش با انقلاب اسلامی همراهی دارد و چرا اعلام برائت نمی کنید چرا همان موقع حاضر نشدید اعلام برائت کنید در حالی که رسانه های استکباری برای از بین بردن اعتبار جمهوری اسلامی بر روی همین بزرگ نمایی کردند.  
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: یک عده می گویند که باید با سران فتنه برخورد کرد اما من می گویم این افراد عددی نیستند که کسی جوابشان را بدهد هر کسی را باید به اندازه وزن و اعتبارش برایش حساب باز کرد لذا این انقلاب چارچوب ها و ساختارش یک اعتبار خاص دارد.
 
حجت الاسلام مصلحی با اشاره به هزینه بعدی که فتنه گران ایجاد کردند گفت: امیدواری دشمنان نظام به برخی افراد و جریانات داخلی دیده شد آن ها وقتی می دیدند سران فتنه که زمانی رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر بودند و چارچوب های انتخابات را می دانستند و خودشان انتخابات برگزار کرده بودند حالا از تقلب حرف می زنند به آن ها امیدوار شدند.  
 
وی افزود: مقام معظم رهبری حجت را بر آن ها تمام کرد و با توجه به جایگاه رفیع خود با آن ها حرف زد.
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: یکی دیگر از خسارات فتنه تخریب نهادها و شخصیت های انقلابی نظام مانند سپاه، بسیج و شورای نگهبان بود که البته راه به جایی نبرد.  
 
وی افزود: در این فتنه چهره خواص هم روشن شد خواصی که می دانستند حق کجاست و باطل کجاست اما وقتی هوا و هوس ها و حسادت ها و کینه ها به میدان می آید آن ها از حق دفاع نمی کنند.
 
وزیر اطلاعات سابق تصریح کرد: عمر سعد آقازاده سعد ابی وقاس بود فرمانده لشکری که جنگ اسلام با امپراطوری ایران را فرماندهی کرد و جز صحابه پیغمبر بود همین عمر سعد در شب واقعه کربلا از اول شب تا صبح قدم می زد و ویژگی های حق و باطل را برمی شمرد که حسین پسر پیامبر است و بهشت بر او حتمی است ویزد پسر معاویه و ابوسفیان که فقط به خاطر حفظ جانش اسلام آورده و در آخر نیز می گوید حالا چه کنم یزد جهنمی و حسین بهشتی است اما من اکنون از حکومت ری نمی توانم بگذرم.
 
وی افزود: در فتنه نیز همین طور بود و یک عده به خاطر حسادت و کینه و هوا و هوس و این که چرا حرف من نشد مسیر مقابله با ولایت را انتخاب کردند اما مقام معظم رهبری با ویژگی قاطعیت خود ایستادگی کردند که استکبار در همین مانده است.  
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: آن معماری که امام خمینی انجام داد همین بود لذا تشخیص حق از باطل خیلی سخت نیست اما مهم تصمیم گیری است و مقام معظم رهبری فرمودند وقتی تکلیف را فهمیدید باید سریع انجام دهید.  
 
وزیر اطلاعات سابق گفت: باج خواهی استکبار در بحث هسته ای نیز بعد از فتنه بود که برای نظام هزینه ایجاد کرد.
 
حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: روز عاشورا فتنه به اوج رسید و بسیار عیان خود را نشان داد که آن ها به اسلام و امام حسین(ع) اهانت کردند و مردم دیدند که فتنه گران با اصل نظام مخالفند لذا دیدیم که مردم در 9 دی با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری به میدان آمدند و توطئه را نقشه برآب کردند.  
 
وی افزود: فتنه تمام نشده و همچنان به دنبال فرصت می گردد و امت حزب الله و به خصوص بسیج افتخارش بی ترمزی است یعنی تا حق را از باطل تشخیص داد به تکلیف عمل می کند و حسابگری نمی کند و این را از امام (ره) یاد گرفته است.  
 
وی اظهار داشت: تا انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری است فتنه نیز در مقابل آن وجود دارد.  
 
وزیر اطلاعات سابق تصریح کرد: آمریکایی ها در مذاکرات بر روی ما مدیریت می کنند و به همین دلیل وقتی مقام معظم رهبری از نرمش قهرمانانه صحبت می کنند یعنی این که باید به اقتدار داخلی توجه کرد تا ببینیم چگونه دشمن را می توان عقب زد.
 
وی با اشاره به توافق نامه ژنو گفت: موسسات آمریکایی در جمع بندی خود اعلام کردند که کینه خود را در منطقه باید از ایران شروع کنند و می خواهند این را مدیریت کنند لذا در مذاکرات ژنو ماموریتی را به فرانسه دادند و بعد وزیر خارجه آمریکا اول به اسرائیل می رود و بعد به ژنو می آید.  
 
وی افزود: آن ها می خواهند بگویند ایرانی ها ببینید ما می خواهیم مذاکرات به پیش رود اما فرانسوی ها نمی گذارند!  
 
حجت الاسلام مصلحی گفت: در مذاکرات آلماتی جمهوری اسلامی طرحی را مطرح کرد که راه را برهمه بهانه جویی ها می بست و نماینده انگلیسی ها نیز گفت که باید به جایی برسیم اما شرمن نماینده آمریکا این زن بدقیافه به او گفت که تو با اجازه چه کسی حرف زدی لذا چرا این حرف را در مذاکرات ژنو به فرانسه نداده است.
 
وزیر اطلاعات سابق افزود: جان کری ابتدا به اسرائیل می رود و بعد به ژنو می آید و می خواهد بگوید که شما ایرانی ها که کینه اسرائیلی ها را دارید و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که هر کس با اسرائیل بجنگد ما از او حمایت می کنیم آمریکا از اسرائیل اجازه می گیرد.
 
وی تصریح کرد: اگر به کلمه به کلمه توافق نامه دقت نکنیم فردا برایمان هزینه دارد مثلا در توافق نامه الجزایر یک کلمه تابعیت وجود داشت که این کلمه در ایران یک معنا دارد و در آمریکا معنایی دیگر. مثلا فردی مخالف ایرانی با سه سال اقامت می تواند تابعیت آمریکا را بگیرد و آمریکایی محسوب شود حالا چه قدر باید هرساله بابت این قضیه هزینه بدهیم.  
 
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: اگر حواسمان را جمع نکنیم کلمات توافق نامه هزینه ای را برای نظام می گذارد لذا باید مراقب باشیم.  
 وزیر اطلاعات سابق خاطر نشان کرد: چارچوب ها و خط قرمزهای مذاکرات را مقام معظم رهبری تعیین فرمودند و برهمین اساسی از دیپلمات ها حمایت می کنیم اما نکته ظریف این است که مقام معظم رهبری می خواهند مردم ما در مباحث بین المللی به روز شوند و مسیری که در توافق نامه ایشان مدیریت می کنند برای مردم و امت توجیح شود که به خصوص با هوشیاری شما بسیجی ها این خط اطاعت از رهبری تداوم می یابد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: فتنه ، انتخابات ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۱۶ ۱۳ دی ۱۳۹۲
با سلام و خسته نباشید واقعا از حجت الاسلام مصلحی تشکر مکنم که تمام سوالاتم را که بی جواب بود را با پاسخی شفاف بیان کردند و من به عنوان یه بسیجی و عضو کوچکی از این نظام از ارزشها و آرمانهای امام و شهیدان تا آخرین قطره از خون خود دفاع خواهم کرد...
آخرین اخبار