ملک عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در خلال دیدار با رئیس جمهور فرانسه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه را متهم کرد سوریه را ویران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری فرانس 24 گزارش داد،"ملک عبدالله بن عبد العزیز" پادشاه عربستان سعودی در خلال دیدار با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه مدعی شد،بشار اسد رئیس جمهور سوریه این کشور را ویران کرده است.

پادشاه عربستان در این دیدار رئیس جمهور سوریه را متهم کرد که وی موجب است تا گروههای تندوری افراطی اسلامگرا وارد سوریه شوند.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور فرانسه که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می برد، مدعی شد پادشاه عربستان در خلال دیدار با اولاند بر وجود دیدگاههای مشترک میان دو کشور در قبال پرونده سوریه و ایران و همچنین دیگر بحران ها در منطقه تاکید کرد.

این منبع مدعی شد،ملک عبدالله  در خصوص بحران در منطقه(ایران،سوریه،لبنان و مصر) ابراز نگرانی کرده است و از موضع گیری شجاعانه فرانسه در قبال این پرونده ها تمجید کرده است.

در این دیدار هم رئیس جمهور فرانسه گفت:ما با عربستان بر سر افزایش همکاری اقتصادی دوجانبه توافق کردیم.

اولاند در خصوص اوضاع جاری در مصر و لبنان گفت:ما از نقشه راه در مصر حمایت کرده و موضع گیری پایس و ریاض پیرامون وحدت و استقلال لبنان مشترک است.

اولاند در ادامه مدعی شد،ما و عربستان می دانیم که بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده و بحران سوریه به خاطر بازتاب آن در لبنان باید خاتمه پیدا کند.

  رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات خود در خصوص ایران گفت: من به رئیس جمهور ایران در نیویورک گفتم که ایران کشور مفیدی است در صورتی که در حل بحران‌ها مشارکت کند و در راستای حل بحران سوریه گام بردارد.

وی افزود: فرانسه با همه کشورها از جمله ایران گفت‌وگو می‌کند و این همان کاری است که من انجام داده‌ام. آنچه ما می‌خواهیم این است که به گام‌های عملی دست پیدا کنیم و نباید به صحبت‌ها اکتفا کنیم. و با امضای توافقنامه ژنو از ایران می‌خواهیم که به بندهای این توافقنامه احترام بگذارد. هیچ گاه تحریم‌ها را از ایران بر نخواهیم داشت مگر اینکه از پایبندی ایران به این توافقنامه مطمئن شویم.

وی اجرای بندهای توافقنامه ژنو و وجود ضمانت‌هایی مبنی بر عدم تلاش ایران به منظور دستیابی به سلاح اتمی را از دیگر لازمه‌های رفع تحریم‌های غربی علیه تهران برشمرد و افزود: ما همواره آمادگی انجام هر مأموریتی را داریم ولی بایستی شرکائی داشته باشیم که در همان جهت گام بردارند. تا امور لازم برای آرامش منطقه اجرا شوند. این موضوع اصل مهمی برای فرانسه به شمار می‌‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار