نمایشگاه عکس از مردم و کودکان در عزاداری امام حسین(ع) برگزار شد.

حمید ارونقی، هنرمند عکاس، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره پرداختن به موضوعات مذهبی گفت: موضوعات مذهبی دارای حال و هوای خاصی هستند در حقیقت پرداختن به این موضوعات به ویژه موضوعاتی چون ایام محرم عزاداری امام حسین(ع) حسی متفاوت است.
 
وی تصریح کرد: ثبت لحظه‌هایی که مردم در حال عزاداری سید‌الشهدا هستند لحظه‌هایی ویژه است که گاهی عکاس چنان در حال‌وهوای عزاداری و احساس مردم درگیر می‌شود که شاید نتواند آن لحظه را ثبت کند.
 
این هنرمند عکاس بیان کرد: در حقیقت در ایام محرم و همزمان با عزاداری امام حسین(ع) لحظه‌هایی در این عزاداری‌ها وجود دارد که ترجیح می‌دهیم لذت دیدن آن را از دست ندهیم.
 
ارونقی اظهار داشت: در حالت عادی زمانی که سوژه‌ای را برای عکاسی انتخاب کنیم و در آن سوژه مردم هم وجود داشته باشند عکاسی بسیار سخت می‌شود زیرا مردم در حالت عادی اجازه نمی‌دهند که از آنها عکس گرفته شود در حالیکه در روزهای عزاداری امام حسین(ع) هر کسی حال و هوایی دارد و در این لحظه‌ها کسی به دور شدن از دوربین نظر نمی‌کند زیرا همه عاشقانه در حال عزاداری هستند.
 
وی درباره کودکان در عزاداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: کودکان که در هر مراسمی به نحوی شیطنت‌های کودکانه خود را دارند اما در ایام عزاداری امام حسین(ع) با چهره معصوم در میان اشک و آه مردم سکوت می‌کنند.
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۲
خیلی قشنگ بو د
Japan
فاطمه
۰۱:۲۰ ۱۸ دی ۱۳۹۲
بله من عکسهای دیگه ایشون رو در فیس بوک دیدم .
واقعا زیباست ...
برای این عکاس خوب ایرانی آرزوی موفقیت میکنم.