معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اگر "کاتالیست" خودرو تعویض نشود، هر خودرو 5 تا 10 برابر خودروهای استاندارد آلودگی ایجاد می‌کند، گفت: شهروندان با رعایت بسیاری از موارد می‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به عنوان یک اصل کلی هر اقدامی که در رانندگی موجب کاهش مصرف سوخت شود در کاهش میزان آلایندگی موثر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در مرحله نخست انجام معاینه فنی صحیح و تنظیم موتور خودروها است همچنین در اقدامات ساده‌تر شهروندان با رانندگی درست و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی، رانندگی و عدم ایجاد ترافیک می‌توانند به کاهش میزان آلایندگی کمک کنند.
 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین تنظیم باد خودرو، تعویض فیلترهای خودرو و جلوگیری از سرریز نمودن بنزین در مراحل بعدی تا حد زیادی موثر خواهد بود.
 
رستگاری ادامه داد: یکی دیگر از اقدماتی که شهروندان شاید آن را نادیده بگیرند، موضوع ساده‌ای است که می‌تواند کمک بزرگی در کاهش آلودگی هوا باشد، زمانی که با سرعت بالا در حال رانندگی هستند، به طور ناگهانی ترمز نکنید، این اقدام باعث می‌شود مقدار زیادی از گازهای آلاینده از خودرو خارج شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه شهروندان برای کاهش آلودگی هوا كاتاليست خودرو خود را پس از طی 100 هزار کیلومتر تعویض کنند، خاطرنشان کرد: تعویض این قطعه خودرو را به حالت استاندارد اولیه نزدیک می‌کند اما اگر تعویض نشود، 5 تا 10 برابر خودروهای استاندارد آلودگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار