عربستان سعودي امروز نمونه آشکاري از يک کشور عربي است که با اسراييل با شيوه‌هاي مختلف تباني مي‌کند و با همدستي اين رژيم عليه مسلمانان و امت عربي دسيسه چيني مي‌کند.

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد،‌ روزنامه السفير چاپ لبنان در مقاله اي به قلم سمير کرم نوشت، رژيم صهيونيستي از آغاز موجوديتش به خطر بزرگي براي جهان اسلام و امت عربي تبديل شد. اين حقيقتي است که حتي دو نفر را نمي‌توان يافت درباره آن اختلاف نظر داشته باشند. حتي بسياري از غير مسلمانان و غير عرب ها نيز ديدگاهي شبيه مسلمانان دارند.


خطر رژيم صهيونيستي براي جهان عرب و امت اسلامي هر روز افزايش مي‌يابد. اين بدان معنا نيست که اسراييل هر روز قدرتمند تر مي‌شود بلکه بر عکس اين قدرت جهان اسلام است که در حال قويتر شده است ولي واقعيت امر اين است که قدرت اسلامي و عربي به جاي اين که صرف مقابله با توطئه هاي صهيونيستي - آمريکايي شود صرف اهداف درون گروهي و داخلي آن ها مي‌شود و قطعا آمريکا در اين خصوص نقش اساسي و اصلي را بازي مي‌کند.

اين‌ها يک سري حقايقي است که حتي مقامات و مسئولان عربي و اسلامي نمي توانند آن را انکار کنند. ولي آمريکا و رژيم صهيونيستي از وضع استثنايي موجود به بهترين وجه و در بالاترين سطح استفاده مي‌کنند. در دهه اخير بهره وري اسراييلي- آمريکايي از تحولات عربي و اسلامي با حرص و ولع بيشتر و خباثت بيشتر صورت گرفته است. ناگفته نماند که تباني و دسيسه چيني هاي برخي از حکام عرب ، طرف صهيونيستي را به بهره وري از شرايط موجود و چپاول حقوق و ثروت هاي ملت هاي عربي و مسلمان جسورتر کرده است که در راس اين کشورها عربستان سعودي قرار دارد.

عربستان سعودي امروز نمونه آشکاري از يک کشور عربي است که با اسراييل با شيوه هاي مختلف تباني مي کند و با همدستي اين رژيم عليه مسلمانان و امت عربي دسيسه چيني مي کند. طبعا با توجه به اين که عربستان سعودي از نفوذ سياسي و اقتصادي بالايي در محيط عربي و منطقه خليج فارس دارد به نيابت از گروه کشورهاي عربي در نزديک شدن به اسراييل و محقق کردن اهداف و مصالح آن تلاش مي کند. نکته قابل تامل اين که آل سعود ادعا مي‌کند اين ها منافع خودش است. عربستان سعودي اين نقش را داو طلبانه و با ميل خودش انجام مي‌دهد.


عطشي که آل سعود براي نزديک شدن به صهيونيست‌ها دارند در ميان مقامات هيچ کشوري ديده نمي شود. نکته جالب اين که مقامات رژيم صهيونيستي هيچ احساسي و علاقه اي از خود در قبال آل سعود نشان نمي دهد و اين دوستي يک طرفه است. حقيقتا نقشي که بندر بن سلطان شخص اول دستگاه اطلاعات و جاسوسي عربستان ايفا مي کند در سال هاي اخير باعث شده است تا حد زيادي بر تباني و همدستي آل سعود و صهيونيست ها سرپوش گذاشته است. جالب اين جاست که عربستان به همين حد ( همکاري و تباني با اسراييل عليه ملت هاي مظلوم ) اکتفا نمي کند و تا حدي پيش مي رود که خود را جاي اسراييلي ها مي  بيند و با همين ديد براي تحقق اهداف شوم آنان تلاش مي کند.

 امروز عربستان جنگي را به نيابت از اسراييل در سوريه اداره مي‌کند.

اسراييل در گذشته خودش را ناگزير مي ديد که مستقيما خود به سوريه حمله کند ولي امروز ديگر خود را بي نياز از آن مي داند. عربستان دلارهاي نفتي خود را براي خريد سلاح و جنگجو از کشورهاي عربي و اسلامي براي ضربه زدن به سوريه به سود اسراييل بسيج کرده است. عربستان قبل از هر چيز ديگري فقط منافع اسراييل را مي بيند و بدان توجه مي کند. مشخصا اين يکي از نقش آفريني‌هاي عربستان است که در سال هاي اخير به جاي اسراييل عمل و اقدام مي کند. عربستان خودش را محق مي‌داند که عليه نظام حاکم بر سوريه دست به هرجنايتي بزند. تا حدي که در اين خصوص از آمريکا دور و به اسراييل نزديک شده است.


آل سعود بعد از گذشت نزديک به سه سال از توطئه عليه سوريه و هزينه ميليون ها دلار نتوانسته است حتي به يکي از اهداف شوم خود و اسراييل دست يابد و تنها ارمغان آل سعود خونخوار ، نسل کشي ، کشتار انسان هاي بي گناه و تخريب سوريه به عنوان مهد تمدن و فرهنک عربي بوده است. عربستان اکنون در صدد است تا توطئه عليه سوريه را در مصر تکرار و اين کشور را درگير تنش ها و درگيري هاي خشونت بار داخلي کند شايد روياي از دست رفته خود در سوريه را در سرزمين فراعنه بازيابد.

مترجم: سيد محمد مسعودي علوي


منابع:
http://www.assafir.com/Article.aspx?EditionId=2658&ChannelId=64388&ArticleId=2695&Author=%D3%E3%ED%D1

http://news.alayham.com/node/120970

http://www.inewsarabia.com/79/%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D9%84%D9%8A-%D9%80-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%D9%8A.htm

http://www.almanartv.com.lb/adetails.php?fromval=1&cid=41&frid=41&eid=693174
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۹:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۲
ال سعود صهیونیستهایی در لباس اعراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ دی ۱۳۹۲
بگو آل سعود وهابیت نجس کثیف خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad
۱۰:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۲
آره دیگه :))
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad
۱۵:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۲
ای خدا این ال سعود دیووانه هستا این نتانیاهو هم دیوونه تر از دیوانه:)) حالا چی شد : دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید =))
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۰:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۲
down with israel و هزاران بار مرگ بر آل سعود و اسرائیل غاصب ، بله وقتی که سران آل سعود از یهودیان حجاز باشند از این بدتر هم خواهدشد و مردم بدبخت عربستان چه می دانند ؟
آخرین اخبار