معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه صیانت واقعی از میراث فرهنگی به عنوان قدم اول میراث خیزی با شعار صورت نمی گیرد ، گفت : باید برای تحقق این مهم بحث و آگاهسازی شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بهمن نامور مطلق درآیین معارفه مدیر جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: عمده معضل صنایع دستی در کشور ما ریشه در مباحث فرهنگی دارد که در این میان باید تمام دستگاهها نسبت به رفع این نقیصه اهتمام ورزند.

وی با بیان این که وعده های محقق نشده سالهای اخیر به همراه بی ثباتی های مدیریتی موجب شده تا اعتماد مردم از سازمان برود افزود : باید تلاش کرد این اعتماد دوباره برگردد .
نامور مطلق بیان کرد: برای جبران اعتماد از دست رفته و ارتقا این صنعت باید برای مردم فرهنگ سازی کرد که صنایع دستی مرغوب تولید ایران به مراتب از کالاهای وارداتی مناسب تر است.
وی با اشاره به اینکه خبرهای بدی از وضعیت گمرک به گوش رسیده که برخی افراد به نام کالاهای دیگر، صنایع دستی وارد می کنند که امیدواریم چنین سخنانی صحت نداشته باشد ، افزود: بر اساس قانون هر نوع واردات صنایع دستی دیگر کشورها به داخل ممنوع است.
وی گفت: بر این اساس برای توانمندسازی بیشتر صنعت دستی کشور باید مراقبت جدی تری صورت گیرد تا اینگونه کالاها به صورت قاچاق وارد مرزهای داخلی نشود.
نامور مطلق همچنین با اشاره به ظرفیت بی نظیر میراث فرهنگی استان فارس در مقیاس جهانی پیشنهاد داد: آموزش و پرورش فارس درسی را به نام گردشگری ارایه دهد تا دانش آموزان از ابتدا نحوه برخورد با گردشگر را فرا گرفته و جایگاه این صنعت را به خوبی بشناسند .
وی همچنین وضعیت استان فارس در بحث کسب نشان ملی صنایع دستی را مطلوب دانست و افزود : آخرین بخش از مراحل دریافت نشان ملی در فارس انجام شد که از مجموع 77 نشان 44 مورد به استان فارس رسید.
نامور مطلق با اشاره به اینکه استان فارس در مقایسه با دیگر استانهای کشور در بخش صنایع دستی متوسط به بالا است و نسبت به برخی ها چون اصفهان اصلا وضعیت خوبی ندارد بیان کرد: باید تلاش کرد تا فارس به جایگاه اصلی اش در حوزه صنایع دستی و گردشگری برسد.
در خاتمه مصیب امیری به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی و از خدمات قدرت الله تاجبخش سرپرست این سازمان قدردانی شد/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: صیانت ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.