بانوان و نخبگان مصری با حضور در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران معصومیه(س) قم از این مدرسه علمیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام غلام‌عباس عشرتی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) قم در دیدار هئیت مصری از این موسسه اظهار کرد: این موسسه با حضور هزار نفر از طلاب و بیش از صد استاد در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می‌کند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) قم افزود: در این موسسه طلاب در هفت رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و مطالعات اسلامی زنان مشغول تحصیل هستند.

وی به فعالیت‌های طلاب این موسسه بعد از فارغ‌التحصیل شدن اشاره کرد و خاطر‌نشان کرد: تدریس در حوزه و دانشگاه، پژوهش در رشته‌های تخصصی و تبلیغ در نقاط مختلف کشور از جمله فعالیت‌های فارغ‌التحیلان این موسسه علمی است.

عشرتی بیان کرد: طلاب در کنار تحصیل در مرکز پژوهشی که به تازگی تاسیس شده است در رشته‌های خود به صورت فوق‌العاده فعالیت می‌کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) قم تعامل بیشتر بین نخبگان کشور ایران و مصر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالعه نخبگان مصری از روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران‌، تفکرات و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در روند انقلاب مصر تاثیر‌گذار است.

وی نیرو‌سازی و کادر‌سازی را برای تقویت انقلاب مصر مهم ارزیابی کرد و گفت: انقلاب مصر، برای پیروزی در صحنه‌های مبارزه باید از دستاوردهای انقلاب دفاع کند.

عشرتی با اشاره به وجود رهبران برخی گروه‌های سیاسی که دل داده غرب هستند افزود: انقلابیون مصری مراقب باشند تا انحرافی در شعار و اهداف آنها رخ ندهد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) انقلاب اسلامی ایران را بهترین الگو برای انقلابیون مصر عنوان کرد.

در این دیدار بانوان و نخبگان مصری سئوالاتی در مورد تشیع و تحصیلات حوزوی بانوان مطرح کردند و اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) به آنان پاسخ دادند./س

برچسب ها: قم ، بازدید ، نخبه ، مصر ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.