استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه،گفت: حماسه 9دی، تبلور اراده ملی و پیوند ملت و رهبری بود که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محسن غرویان روز یکشنبه 8 دیماه با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت:قدرت اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران به دست مردم است و هر کجا که مردم اراده ملی و قدرت دینی خود را نشان دادند توانستیم به قدرت دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد:هر بحرانی به دست ملت ایران می شود و حضور مردم در همه عرصه ها، پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد اهمیت حضور ملت ایران در عرصه های مختلف افزود:طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب، میزان رای ملت است و مردم تصمیم نهایی را می گیرند.

حجت الاسلام غرویان تاکیدکرد: فقاهت، دینداری و ولایت مداری ریشه در دین مردم دارد و مردم همواره با روحانیت و مرجعیت عجین بوده اند، این قدرت همچنان حفظ شده است.

وی پیوند میان امت و ولایت فقیه را خنثی کننده توطئه های دشمن برشمرد و گفت:در سایه چنین پیوندی نظام جمهوری اسلامی پایدار است و مردم ایران ثابت کردند با ولایت مداری در صحنه حاضر شدند و پاسخ دشمنان را با اقتدار خود دادند.

این استاد برجسته عنوان کرد:دشمنان داخلی و خارجی پس از برگزاری انتخابات با سواستفاده و فتنه درصدد ایجاد بحران در نظام جمهوری اسلامی در سال 88 بودند اما ملت متدین و ولایت مدار توانست با اقتدار و تکیه بر ولایت فقیه توطئه ها را بشناسد و آن را خنثی نماید و پیام مهمی را در اتحاد و همبستگی به مردم جهان برساند.

غرویان تصریح کرد: مردم به دلیل اعتقاد به ولایت فقیه در صحنه حاضر شده اند و همین مردم با حضور در انتخابات خرداد 24 اقتدار خود را به جهان نشان دادند.

حجت الاسلام غرویان افزود:انقلاب اسلامی،چهره رحمانی اسلام را در سعادت به جهان نشان داد تا بدانند که دین مبین اسلام برای حیات و سعادت بشر آمده است از این رو نباید با اختلافات درونی و نزاع و جنگ و بر هم زدن آرامش فکری ذهن مردم را منفی ساخت.

وی در پایان ولایت مداری را مهم ترین پیام حماسه 9 دی دانست و خاطرنشان کرد:حماسه 9 دی ، تبلور اراده ملی و پیوند ملت و رهبری بود که نباید چنین حماسه ای به دست فراموشی سپرده شود./س

برچسب ها: قم ، حماسه ، نه ، دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.