تمرین عملیات امداد به آسیب ‌دیدگان و خردسالان و سالمندان با حضور ماشین‌های پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر برای نجات آسیب دیدگان زلزله فرضی هفت ریشتری در کوچه‌های تنگ و بن‌بست اجرا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عباس خسروی مدیریت ستاد بحران منطقه 9 اعلام کرد: امروز هشتم دی ماه همزمان با سالروز زلزله ویرانگر بم عملیات مانوری برگزار شد که از ابتدای شروع مانور حضور نیروهای آموزش‌ دیده متشکل از دوام و جوانان هلال احمر ساکن در محله استاد معین کاملا چشمگیر بود.
 
بنابراین گزارش ساماندهی سازوکارهای دوگانه مدیریت بحران شامل تمرین عملیاتی مهارت افزایی نیروهای آموزش دیده مردمی و هماهنگی بین بخشی سازمان‌های دست اندر کار مدیریت بحران شهری در راستای تحقق اهداف تعیین شده طبق برنامه در این مانور کاملا اجرایی و تحقق یافته است.  
 
وی با تأکید بر حضور به هنگام پلیس، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، اورژانس بیمارستان شریعت رضوی، اداره گاز و اداره برق در این مانور گفت:  مداوای بیماران توسط نیروهای اورژانس و امدادگران دوام و پرسنل هلال احمر جهت درمان و مداوای سرپایی آسیب دیدگان در مارپیچ کوچه‌های تنگ و بن بست با مهارت حرفه‌ای انجام گرفت.
 
بر اساس این گزارش، جانشین مدیر ستاد بحران منطقه 9 در ادامه افزود: همبستگی و انجام وظایف طبق تقسیم کار در آشنایی به عملکرد خدمات رسانی از ویژگی‌های بارز این مانور یک و نیم ساعته زلزله بود به طوری که تسلط نیروهای مردمی دوام بدون سردرگمی و مدیریت رفتاری در حین صحنه‌های غم‌انگیز بحران به طور مستند تمرین و اعمال گردید.
 
عباس خسروی تصریح کرد: نیروهای جوان و داوطلب مردمی هلال احمر با برپایی چادر به اسکان اضطراری آسیب دیدگان‌ پرداختند و در کنار آنها نیروهای امدادگر دوام با نجات آسیب دیدگان زلزله از زیر آوار به مداوای مصدومین می‌پرداختند و سپس با همراهی نیروهای اورژانس مستقر در صحنه، بیماران به بیمارستان شریعت رضوی منتقل می‌شدند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ این مانور زلزله به منظور ارزیابی مهارت‌های حرفه‌ای نیروهای داوطلب مردمی به همراه انسجام رفتاری سازمان‌های همکار خدمات رسان برگزار شده است و از سوی دیگر هماهنگی نیروهای بین بخشی و سازمان‌های همکار و خدمات رسان در مدیریت بحران شهری نیز از دستاوردهای دیگر این مانور زلزله بود که بیانگر حضور موثر و ساماندهی رفتار کارآمد امداد و نجات به ازای وظایف سازمانی بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار