منابع مالی بیشتر در بخش "سلامت "در جهت درمان است، به طوری‌که می‌توان این بخش از این هزینه را در پیشگیری مصرف نمود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ شهرام رفیعی فر، مدیر کل آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته‌ ملی بسیج تغذیه گفت: مدیریت تغذیه صحیح با آموزش "سلامت" در هر حوزه‌ای به ارزیابی الگوی غذایی خواهد رسید.

وی گفت: تا الان که خدماتی در جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیر صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر پیشگیری در بیماری‌های غیر واگیر است.

وی اظهار داشت: کیفیت زندگی در گرو آگاهی از اصول تغذیه‌ای و روابط بین فردی و خانواده‌هاست.
وی عنوان کرد: "سلامت" در لابه‌لای زندگی افراد خلق شده، به شرطی که انتخاب‌های سالم در تغذیه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برای حفظ "سلامت" کشور، مجبوریم روی سلامت زندگی کار کنیم و الگوهای مشخص رفتاری را بسته به فرصت و منابع خود انتخاب کنیم.

مدیر کل آموزش ارتقاء سلامت وزارت بهداشت گفت: وقتی الگوی رفتاری را در زندگی به صورت مثبت نهادینه کنیم، به خود ارزیابی می‌رسیم و رفتار‌های ناسالم را کاهش می‌دهیم.

وی اظهار داشت: باید با دانش و مهارت لازم و برنامه ریزی و ارزیابی با کمک نیروهای بهداشتی به بیشتر درجه "سلامت "برسیم.  مردم با خود مراقبتی به خلق سلامت می‌پردازند.

وی گفت: بسته‌های خود مراقبتی جز برنامه‌های بلند مدت است و در جهت ارتقاء "سلامت" خود و اطرافیان است که بسته‌های توانمند سازی با رویکرد خود مراقبتی تامین می‌شود. که این بسته‌ها با رویکرد ارتباط با مردم در اختیار خانه و خانواده، مدارس و … می‌باشد.

وی گفت: با این‌که منابع مالی در بخش "سلامت" صرف درمان می‌شود ولی با این حال دست از آموزش در جهت پیشگیری بر نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.