تلویزیون سوریه مواضع آمریکا را درباره اخوان المسلمین و مصر حمایت از تروریسم قلمداد و از آن انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این شبکه در گزارشی به واکنش آمریکا به تصمیم دولت مصر در تروریست قلمداد کردن گروه اخوان المسلمین پرداخت و اعلام کرد: ناخرسندی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از تصمیم دولت مصر در تروریست قلمداد کردن گروه اخوان المسلمین علت های زیادی دارد. علاوه بر، دوستی نزدیک بین جان کری و برخی از سران اخوان المسلمین، این گروه طی ماه های گذشته برای کری و دولت متبوع او مانند اسب تروا بوده است زیرا واشنگتن از طریق آن به امنیت و ثبات مصر خدشه وارد کرد.

این شبکه افزود: جین ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری در تماس تلفنی با نبیل فهمی همتای مصری اش از تصمیم دولت موقت مصر در تروریست قلمداد کردن اخوان المسلمین انتقاد کرده است. 

به گفته وی، کری در تماس تلفنی اش انفجار وحشیانه در المنصوره و قاهره را نیز محکوم و اعلام کرد که دو طرف توافق کردند خشونت نباید در مصر وجود داشته باشد و مردم آن شایسته برخورداری از صلح و امنیت هستند. 

این شبکه افزود: کری به صورت علنی از گروه اخوان المسلمین حمایت کرد، گروهی که سبب نگرانی و عامل خشونت و اقدامات ویرانگر و خرابکارانه برای مصر بوده است. موضع دولت آمریکا درباره اخوان المسلمین نشان دهنده وجود تناقض و هرج‌ومرج سیاسی در داخل دولت آمریکا، به ویژه در قبال تحولات کنونی در مصر است زیرا معنایی ندارد که کری از یک سو تروریسم را محکوم کند و از سوی دیگر خواهان امنیت و ثبات برای مصر باشد یا به قلمداد کردن یکی از مهم ترین عوامل و ابزارهای تروریسم در مصر اعتراض کند.

گزارشگر این شبکه افزود: سخنان کری بار دیگر نشان می دهد که آمریکا به همراه گروه تروریستی اخوان المسلمین در انتشار و توسعه اقدامات تروریستی در مصر برای تضعیف استقرار و ثبات آن دست دارد.

انتهاي پيام / 
برچسب ها: اخوان ، انتقاد ، افزایش ، درباره ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار