مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار فاز اول پروژه بزرگراه کربلا (مسیر کنگاور- سرپل ذهاب)تا تیرماه 1394به بهره برداری می رسد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهرداد آهکی با اشاره به پیشرفت 85 درصدی بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه، گفت: 403 کیلومتر از این پروژه عظیم در استان کرمانشاه قرار دارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه بزرگراه کربلا در دو فاز خاطر نشان کرد: فاز اول پروژه به طول 373 کیلومتر می باشد که مسیر کنگاور تا سرپل ذهاب را شامل می شود.

آهکی اظهار داشت: تاکنون 313 کیلومتر از این مسیر انجام شده و 60 کیلومتر آن در قالب هفتقطعه از اسلام آبادغرب تا سرپل ذهاب در حال انجام می باشد.

به گفته مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه قطعه اول این مسیر به طول 9 کیلومتر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از بهره برداری قطعه دوم این مسیر به طول شش کیلومتر در سال آینده خبر داد.

به گفته آهکی عملیات اجرایی قطعه سوم این مسیر به طول 10 کیلومتر نیز بزودی آغاز می شود .

آهکی با بیان اینکه قطعات چهارم و پنجم و هفتم این مسیر به ترتیب به طول 10،8.5 و8.5 کیلومتر می باشد خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این قطعات هنوز آغاز نشده است.

وی گردنه پاتاق را قطعه ششم این مسیر عنوان کرد و اظهار داشت: قطعه ششم به طولیازده کیلومتر می باشد که عملیات آن در اوایل سال جاری به اتمام رسید.

آهکی مجموع پیشرفت فیزیکی مسیر بزرگراه کربلا در محدوده اسلام آبادغرب- سرپل ذهاب را 55 درصد اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول تاکنون 52 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار صرف ساخت این مقدار از مسیر بزرگراه کربلا شده که برای اتمام کامل آن 90 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

آهکی اظهار داشت: در صورت تامین به موقع اعتبارات مورد نیازفاز اول پروژه بزرگراه کربلا تا پایان سال مالی 1393 یعنی تیر ماه 1394به بهره برداری می رسد.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه همچنین با اشاره به انجام طراحی مسیر فاز دو پروژه بزرگراه کربلا از سرپل ذهاب تا قصرشیرین به منظور دو بانده کردنآن، گفت:ماه آینده انتخاب پیمانکار را خواهیم داشت تا عملیات اجرایی فاز دوم نیز بزودی آغاز شود.

گفتنی است: ساخت بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه از سال 1370 آغاز شده است/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، فاز ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.