یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه امروزه در سوریه "دولت مقاومت" شکل گرفته است، گفت: این غربی‌ها هستند که به آشتی با دولت سوریه نیاز دارند؛ به همین دلیل در تلاش هستند تا آرام آرام چاره‌اندیشی برای بحران سوریه را از طریق راه‌حل‌های سیاسی و صندوق‌های رای به جای دهانه تفنگ جستجو کنند که ژنو 2 گامی در این مسیر خواهد بود.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خطر گسترش اقدامات تروریستی در سوریه و روانه شدن تروریست‌ها به کشورهای دیگر گفت: اردوگاه غرب که متشکل از آمریکا و رژیم‌های مرتجع منطقه به رهبری صهیونیست‌ها و سعودی‌ها است طی30 ماه گذشته تلاش کرده دولت مردمی سوریه را بین دو راهی تسلیم و سرنگونی قرار دهند.

وی ادامه داد: اکنون آنها پس از گذشت 30 ماه نه تنها به این نتیجه رسیده‌اند که دولت سوریه سرنگون نمی‌شود، بلکه در برابر خواسته‌های مثلث رژیم صهیونیستی، غرب و کشورهای مرتجع عربی سرفرود نیاورده و بسیار مقاوم‌تر شده است،
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اکنون شاهد یک پدیده جدید در سوریه به نام دولت مقاومت هستیم، آنچه پیش از این در منطقه وجود داشت گروه‌های مقاومتی مانند حزب‌الله و حماس بود اما امروز می بینیم در سوریه دولت مقاومت شکل گرفته است.
 
عابدینی تاکید کرد: این غربی‌ها هستند که به آشتی با دولت سوریه نیاز دارند؛ به همین دلیل در تلاش هستند تا آرام آرام چاره‌اندیشی برای بحران سوریه را از طریق راه‌حل‌های سیاسی و صندوق‌های رای به جای دهانه تفنگ جستجو کنند که ژنو 2  گامی در این مسیر خواهد بود.
 
وی افزود: در حال حاضر دو اتفاق رخ داده است؛ یکی دولت‌های حامی تروریست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که امکان ادامه دادن این وضعیت آشوب وجود نداشته و دیگری اینکه، تروریست‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر توان مقابله با دولت سوریه را ندارند.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: تفنگ ، سوریه ، سیاسی ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار