رئیس سازمان اوقاف از افزایش 10 برابری وقف توسط مردم در طی سال‌های اخیر خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وقف ۷۷۶ نیت دارد، اظهار داشت: در سال جاری شخصی به منظور دفاع و تبلیغ از تفکر و اندیشه حضرت امام (ره)، ملک و سرمایه خود را وقف کرد.  
 
وی در ادامه افزود: در سال گذشته نیز فردی در حمایت از دانشمندان هسته‌ای کشورمان سرمایه خود را وقف کرد و وی نیز توسط رئیس‌جمهور مورد قدردانی قرار گرفت.  
 
رئیس سازمان اوقاف به نیت‌هایی که برای وقف در گذشته و قبل از انقلاب وجود داشته، اشاره کرد و گفت: مردم آن زمان براساس نیازهای زمان خودشان وقف انجام می‌دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به وقف برای فرونشاندن خشم و همچنین برای پرندگانی که در زمستان امکان تهیه دانه برای تغذیه خود را نداشتند، اشاره کرد.  
 
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: هم‌اکنون وقف‌های انجام شده در کشور با توجه به نیازهای روز جامعه همچون وقف زمین، ملک و سرمایه برای ترویج و گسترش فرهنگ و همچنین ایجاد اشتغال انجام می‌شود.  
 
وی خاطرنشان کرد: طی سه، چهار سال اخیر میزان وقف 10 برابر افزایش داشته است و این سرمایه نیز برای توسعه و گسترش علم و فرهنگ، تسهیل در امور ازدواج جوانان، اشتغال جوانان، تامین مسکن جوانان بکار برده شده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.