رئیس سازمان پژوهش و آموزشی گفت: جشن بازگشایی دارالفنون سال آینده برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در نشست خبری که امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد ضمن اشاره به صد و شصت و یکمین سالگرد افتتاح مدرسه دارالفنون افزود: بسیاری از افراد دانشگاه تهران را دانشگاه مادر می دانند اما باید گفت که دارالفنون سابقه آموزشی و تربیتی بیشتری از دانشگاه تهران دارد و مدرسه مادر مادر است. 

وی با اشاره به این مطلب که این مدرسه باید مانند هنرستان امروزی برای دانش آموزانش کاربرد عملی و علمی داشته باشد اظهار داشت: ما معتقدیم دارالفنون باید در راستای تعلیم وتربیت و پژوهش احیا شود.  
 
حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان افزود: اگر به مقاوم سازی دارالفنون توجه نشود تجربه ای همچون بی توجهی به مقاوم سازی ارگ بم را به ارمغان می آورد پس ما معتقدیم در گام نخست احیای دارالفنون ضروری است.  
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: این سازمان در حال حاضر متولی دارالفنون است و در آینده نیز بخشی از نشست های علمی و برنامه های پژوهشی ما در این ساختمان برگزار می شود.  
 
وی ادامه داد: دارالفنون متعلق به آموزش و پرورش است اما با توجه به اینکه ثبت ملی شده میراث فرهنگی نیز باید فعالیت های لازم در این زمینه را انجام دهد.  
 
محمدیان اظهار داشت: این بنا در حال حاضر در برابر زلزله 4 یا 5 ریشتری دوام نمی آورد بنابراین معتقدیم باید مقاوم سازی شود.  
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: سندی در سال 1312 برای این بنا زده شده نشان دهنده این است که تمام بنا به اسم آموزش و پرورش است اما در حال حاضر شاهدیم که تعدادی از مغازه های اطراف این مدرسه به بخش تجاری واگذار شده و ما با شناسایی معارضان در پی حل مشکلات حقوقی و قانونی هستیم.  
 
وی همچنین افزود: ما موظفیم در هر سال دو پایه از پایه های درسی را تغییر دهیم که تا کنون این اتفاق در پایه های اول سوم ششم و هفتم انجام شده  و برای سال تحصیلی 93-94 نیز تدوین محتوی کتابهای پایه چهارم و هشتم را در نظر داریم.  
 
محمدیان ادامه داد: باید قبول کرد که هزار و 150 عنوان کتاب درسی داریم وبرای ما مقدور نیست که تمامی تغییرات به شکل مطلوب در این کتابها داشته باشیم چرا که آموزشهای پلکانی است ونیاز تغییرات نیز باید به طور تدریجی اتفاق بیفتد لذا از صاحب نظران دعوت می کنیم تا نقاط آسیب برنامه را به ما معرفی کنند و در همه این برنامه ها علاوه بر کتاب درسی باید از ابزار دیگر از جمله رسانه جهت یادگیری و فاصله گرفتن از حافظه مداری استفاده کنیم.  
 
محمدیان ضمن انتقاد از کتابهای کمک آموزشی گفت: این کتابها به کمک آموزش نمی آیدو ما در تولید برنامه های درسی همواره بر اساس برنامه درسی ملی نیاز سنجی می کنیم.  
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی اظهار داشت: یکی از برنامه های برای سال تحصیلی آینده توجه به مناطق دو زبانه است چرا که در این مناطق برخی بچه ها از امکان حضور در مراکز پیش دبستانی محروم هستند و باید فرصتی فراهم شود تا از برنامه های آموزشی با کیفیت لازم و مطلوب برخوردار شوند.  
 
محمد‌یان در خصوص اشتباهات املایی و محتویات درسی اظهار داشت: حتی یک غلط هم در کتابهای درسی قابل قبول نیست و اشتباهاتی که در کتاب سوم ریاضی بوده قبول دارم اما این امر ناشی از خطای دید بوده که موقع نوشتن مطالب به وجود آمده است.  
 
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی خاطر نشان کرد: در جلسه اخیر شورای نظارت و محتوای آموزشی که با حضور مدیر بازرگانی صدا و سیما برگزار شد وی ادعای مجوزهای لازم از آموزش و پرورش برای تبلیغ کتابهای کمک آموزشی مطرح شد که ما طی یک نامه ای به آنها اعلام کردیم مجوز آموزش و پرورش را به ما ارائه کنند در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.  
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار