تولیت موقوفات رضوان گفت: اهتمام ویژه‌ای به عزاداری سیدالشهدا(ع) و آزادی زندانیان داریم.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ،«علی‌محمد تقی‌زاده» در نشست خبری تشریح برنامه‌های موقوفات رضوان در سالی که گذشت اظهار کرد: موقوفات رضوان مجموعه‌ی موقوفات زیادی را در سراسر کشور دارد که این املاک و دارایی‌ها وقف عام و خاص است.

وی ادامه داد: ما موقوفاتی را از جنوب تا شمال کشور داریم که برآمدهای آن بیشتر صرف آزادی زندانیان، عزاداری سیدالشهدا(ع)،‌ چاپ قرآن و کتب مرتبط با اهل بیت(ع) و... می‌شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه در شش ماهه اخیر بین 30 تا 40 نفر از زندانیان با کمک درآمدهای موقوفات رضوان آزاد شده‌اند، اظهار کرد: ما در شش ماه اخیر توجه و اهتمام ویژه‌ای به این امر داشتیم که خوشبختانه با همکاری مسئولان فرهنگی زندان تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق بوده‌ایم.

تولیت موقوفات رضوان در پاسخ به این پرسش که این موقوفات از چه زمانی تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند؟ گفت: موقوفات رضوان سال 86 تاسیس شد و هم‌اکنون 46 پلاک وقفی را در سراسر کشور دارند.

وی با بیان اینکه بزرگترین موقوفه‌ی این مجموعه در مشهد واقع است، اظهار کرد: این موقوفه نزدیک به عزاداری سیدالشهدا(ع) است و هر سال مراسم بزرگی از عواید آن برگزار می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به برخی موقوفات موجود در شهرستان‌ها اظهار کرد: عواید این موقوفات در همان شهرستانی که در آن واقع شده است هزینه می‌شود تا سبب رشد آن منطقه نیز باشد.

تولیت موقوفات رضوان یکی دیگر از خدمات این مجموعه را اعطای محل اسکان به زائرانی که هزینه‌ی اسکان ندارند اعلام کرد و گفت: ما به کسانی که تاکنون به مشهد نیامده‌اند و هم‌اکنون هزینه‌ی اسکان این شهر را ندارند و محلی را از قبل هتل رضوان مشهد اختصاص می‌دهیم تا این افراد بتوانند به مشهد بیایند و به پابوس حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) شرف‌یاب شوند.

وی خطاب به مردم اظهار کرد: ما از مردم می‌خواهیم که هرچه می‌توانند به موقوفات کمک کنند تا نیات خیر واقفین عملی شود چون اگر این نیات عملی شود جامعه به نتایج خوبی می‌رسد و ما شاهد خیر و برکت در زندگی خواهیم بود.

تولیت موقوفات رضوان با اشاره به برخی فعالیت‌های جانبی این مجموعه خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما توانستیم به نیات کمتر توجه شده نیز بپردازیم و امروز در خصوص عزاداری حضرت زهرا(س) و نشر کتاب با موضوع عترت و اهل بیت(ع) موقوفات خاصی را اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.