مهدی فرجی گفت: سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با توجه به بخش بین‌الملل میزبان چند فیلمساز برجسته جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛دومین نشست رسانه‌ای سومین جشنواره تلویزیونی جام جم دقایقی پیش در خبرگزاری ایسنا با حضور "مهدی فرجی" دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم  برگزارشد.

مهدی فرجی، دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم ضمن تسلیت ایام سوگواری به همه مردم با اشاره به اتفاقات اخیر این جشنواره گفت: همان طور که همه مطلع هستید افتتاحیه سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با تعداد بخش‌های متفاوت به زودی کار خود را آغاز می‌کند و خوشبختانه آثار بسیار خوبی را در شش بخش معرفی شده با مضمون انقلاب و دفاع مقدس دریافت کردیم.
 
وی افزود: به زودی کاندیدهای دریافت جوایز منتشر می‌شود و در هر شش بخش جشنواره برگزیدگان اعلام می‌شود.
 
فرجی با شاره به آثار رسیده از کشورهای متفاوت جهان تصریح کرد: سیصد اثر از کشورهای مختلف جهان به دست ما رسیده که همچنان داروی آنها در حال انجام است.
 
دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به حضور فیلمسازان برجسته دیگر کشورهای در ایران گفت: ویزای بسیاری از فیلمسازان برجسته جهان به زودی آماده می‌شود تا آنها نیز در این جشنواره که امسال صاحب بخش بین‌الملل می‌شود نیز شرکت کنند.

فرجی درخصوص هدف سومین جشنواره تلویزیونی جام جم تصریح کرد: ایجاد انگیزه در میان فیلم‌سازان ارتقاء سطح کیفی آثار از اهداف اصلی جشنواره تلویزیونی جام جم است و از سوی دیگران هنرمندان و عوامل برنامه‌ ساز خود بیشتر پی به نقاط قوت و ضعف خود و آثار تولیدیشان خواهند برد.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برگزاری جشنواره در ابعاد وسیع‌تر، اظهار داشت: بررسی همه ابعاد در یک جشنواره امکان پذیر نیست و هر کدام از بخش‌ها دارای وسعت در کیفیت و حجم بوده، به همین دلیل هر سال چند بخش را به قضاوت و داوری می‌گذاریم.

فرجی درخصوص سریال‌های تولیدی شبکه‌ها گفت: سالانه سریال‌های زیادی در شبکه‌های سیما تولید می‌شود ولی تصمیم ما قضاوت آثار ساخته شده‌ی 10 ساله سازمان صدا و سیما از زمان شروع به کار "سید عزت‌الله ضرغامی" رئیس رسانه ملی بوده است.

* هر ساله جشنواره با موضوعی متفاوت برگزار می‌شود

مدیر شبکه یک سیما افزود: شاید سال آینده جشنواره تلویزیونی جام جم در ژانر پلیسی آثار را به قضاوت بگذارد ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

فرجی با اشاره به بررسی 25 درصد از آثار تولیدی هر شبکه، گفت: در هر شبکه به دلیل محدودیت‌ها حدود 25 درصد کارها بررسی می‌شود،چون امکان شرکت 200 تله فیلم جشنواره وجود ندارد.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا گفت: امسال هم در کنار تقدیر از پیشکسوتان، از چند خانواده شهدا نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

* سریال‌های الف ویژه را در جشنواره‌ای جدای بررسی می‌کنیم

وی با اشاره به حذف سریال‌های الف ویژه، گفت: به دلیل بودجه و شرایط دشوار ساخت سریال‌های الف ویژه، مقایسه آن‌ها با دیگر آثار ساخته شده در یک جا نمی‌گنجد و در جشنواره‌ای مستقل از آنها تقدیر و تشکر می‌شود.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به جلوگیری از انحصاری شدن آثار، اظهار داشت: ما هر نوع محدودیت و اعمال سلیقه را در مرحله ساخت یک اثر و دادن مجوز به آنها، اعمال می‌کنیم ولی ورود اثری به یک جشنواره از اعمال سلیقه به دور است.

* "سین مثل سریال" ویژه رقابت مردمی

فرجی درخصوص برنامه "سین مثل سریال" به مناسبت آغاز سومین جشنواره تلویزیونی جام جم، گفت: برای اجماع نظرها و رای مردمی، برنامه "سین مثل سریال" به مدت 6 شب با پخش سریال‌ها مردم را در انتخاب بهترین اثر مردمی یاری می‌کند.

جوایز جشنواره مثل سال گذشته است

وی با اشاره به تندیس "سرو" جشنواره ابراز داشت: مثل سال گذشته در کنار تندیس "سرو" جشنواره، جوایز نقدی نیز به هنرمندان برگزیده تعلق می‌گیرد.

فرجی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مراسم افتتاحیه، گفت: مراسم افتتاحیه محدود و با حضور هنرمندان و اعضای تیم داوران در سالن معاونت سیما برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم درخصوص رقابت این جشنواره با جشنواره "فجر"، تصریح کرد: تعداد جشنواره‌های تلویزیونی در دنیا محدود بوده و اگر هم برگزار شود با یک سابقه طولانی این اتفاق افتاده است.

مدیر شبکه یک سیما، افزود: جشنواره تلویزیونی جام جم در ابتدای راه بوده و امیدوارم روزی مثل جشنواره "فجر" با سابقه‌ای طولانی ماندگار شود.

 
انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.