رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در سال جاری با هزار و 200 ایستگاه تندرستی به شهروندان خدمات ارائه دادیم که در سال آینده این مسیر را ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سیدمحمد آقامیر با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران آبان ماه امسال تفاهم نامه ای را با سازمان ورزش آموزش و پرورش امضا کرده است، تصریح کرد: در این تفاهم نامه آمده است که از فضای مدارس جهت تفریحات ورزشی شهروندان در روزهای تعطیل و جمعه ها استفاده شود. ضمن اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران به موجب این تفاهم نامه روزهای جمعه همایش پیاده روی و دو و میدانی را برای دانش آموزان مناطق 22گانه شهر اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه 100ایستگاه تندرستی از لحاظ کمی توسعه خواهند یافت، اظهار کرد: در سال 93 هزار و 200 ایستگاه تندرستی از لحاظ کیفی ارتقا پیدا خواهند کرد. این در حالی است که کل امور ایستگاه های تندرستی از جمله برنامه ریزی و ساماندهی به محلات واگذار می شود .
به گفته رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، با واگذاری کلیات امور توسعه ورزش به مدیریت محله، فضای رقابتی در محلات ایجاد شده و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
آقامیر با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در زمینه ایستگاه های تندرستی توسط خود شهروندان انجام می شود، ادامه داد: این ایستگاه ها به این دلیل که شهروندمحور هستند و امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهند و همانند مجموعه های ورزشی از متقاضیان شهریه نمی گیرند، مشوقی برای حضور شهروندان به حساب می آیند.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمدهای محله ها به توسعه ورزش اختصاص پیداکرده، اضافه کرد: این در حالی است که سازمان ورزش شهرداری تهران نیز 47 درصد از اعتباری را که دریافت می کند برای توسعه ورزش محلات اختصاص می دهد.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با پرداختن به اینکه 35 درصد مردم در برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری شرکت می کنند، اظهار کرد: این آماری است که از شهروندان تهرانی برای حضور در برنامه‌ها و المپیادهای ورزشی، بازی‌های محلات و استفاده از مکان‌های ورزشی ثبت نامی به دست آمده است ، اما باید یادآور شد که جمع کثیری از شهروندان نیز با حضور در پارک هایی که به وسایل ورزشی مجهز هستند در برنامه هایی که از سوی محلات برگزار می شود، شرکت می کنند اما به دلیل اینکه ثبت نامی صورت نمی گیرد جزو آمارها محسوب نمی شوند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار