معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشورگفت: 300 هزار نفر در سال جاری به مراکز مشاوره ای و مددکاری این نیرو در سراسر کشور مراجعه کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،سردار منتظرالمهدی در حاشیه آیین بهره برداری از ساختمان معاونت اجتماعی ناحیه انتظامی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز مشاوره و مددکاری در زمینه اختلافات خانوادگی، اختلالات روانی، مشاوره حقوقی، وظیفه عمومی، راهنمایی و رانندگی و تست روانسنجی به مردم خدمات ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: رویکرد اصلی نیروی انتظامی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که با رصد آمارها و وقایع و تجزیه و تحلیل آنها اولویت های خود را مشخص و برنامه های لازم را اجرا می کند.
وی با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان برخوردی نرم است، بیان کرد: پیشگیری از جرم مهمترین مسئله در نیروی انتظامی است که تمام نیروها در نقاط مختلف کشور باید با برخوردی نرم و در عین حال مقتدرانه این مهم را عملیاتی سازند.
معاونت اجتماعی ناجا ادامه داد: برخورد سخت و خشن باید در ردیف آخر وظیفه کارکنان نیروی انتظامی آن هم در برخورد با مجرمان خاص اجرا شود.
سردار منتظرالمهدی اظهار کرد: برخورد کارکنان نیروی انتظامی با مردم باید به نوعی باشد که نیروی انتظامی را محرم و مدافع واقعی حقوق خود بدانند.
وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی به عنوان معاونتی جوان در نیروی انتظامی تشکیل دهنده بخش نرم افزاری پلیس است، افزود: با توجه به تعاملات پلیس با بدنه اجتماع معاونت اجتماعی به عنوان بخش نرم افزاری نیروی انتظامی، تلاش می کند تا آرامش کامل را به مردم هدیه دهد.
سردار منتظرالمهدی، نهاد خانواده را مهمترین و تاثیرگزار ترین نهاد در پیشگری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بنیان سست خانواده است و نیروی انتظامی باید با شناسایی کانون های این ناهنجاری ها، متناسب با آن ها اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: اولین نهاد اجتماعی که انسان در آن قرار می گیرد خانواده است و تداوم حیات و زندگی انسان، در تداوم خانواده قرار دارد، بنابراین نیروی انتظامی در رسیدگی به این نهاد جامعه ساز وظیفه خطیری برعهده دارد.
در این آیین ساختمان معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی با یک هزار و 800 متر مربع به بهره برداری رسید. /س

 
برچسب ها: نیروی ، انتظامی ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.