نخستين همايش ملي معماري و توسعه با حضور پژوهشگران و متخصصان سراسر کشور در دانشگاه ملاير برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛
عضو انجمن مفاخر معماري ايران در اين همايش گفت: امروز فناوري از انسانيت پيشي گرفته و اختراعات دو قرن اخير، نه تنها از اضطراب ها و نگراني ها نکاسته، بلکه آن را افزايش داده است.
اردشير سيروس با تاکيد بر اينکه بايد از همه توان خود براي خلق زيبايي در معماري استفاده کرد افزود: آنچه ما را به بلوغ مي رساند، حفظ جنبه هاي معنوي و روحاني در معماري است .
وي اضافه کرد: اين درحاليست که امروزه در تجارب شهرسازي تنها تطابق فيزيکي مطرح است و جنبه روحاني و فوق بشري در معماري ناديده گرفته شده است.
رييس دانشگاه ملاير نيز در اين همايش گفت: زيبايي که معماران همراه با احساس امنيت براي افراد، پديد مي آورند با ديگر آفرينش هاي زيبايي هنرمندان متفاوت است.
بهمن اماني زيبايي دنيوي را سايه اي از زيبايي مطلق دانست و اظهار داشت: در معماري، هنر و علم با يکديگر تلفيق شده و يک اثر بديع را پديد آورده است و در هنر معماري، سخت افزارها و نرم افزارها به کمک هم، زيبايي را خلق مي کنند.
وي افزود: امروز نماي شهر از آثار مدرنيته آکنده شده و بايد با اراده جمعي هويت ايراني-اسلامي را در ساختمان هاي کوچه و خيابان هاي شهر خود پياده کنيم.
اماني با اشاره به موفقيت هاي دانشگاه ملاير در عرصه هاي مختلف بيان داشت: هم اکنون مجوز انتشار 10 مجله علمي و تخصصي در دانشگاه ملاير اخذ شده که 22 بهمن امسال نخستين مجله علمي و تخصصي اين دانشگاه منتشر مي شود.
دبير علمي همايش ملي معماري و توسعه پايدار نيز هدف از برگزاري اين همايش را فراهم سازي بستري مناسب براي تبادل افکار و اطلاعات بين پژوهشگران و کارشناسان اين حوزه و دستيابي به مجموعه ای از پيشنهادها و راهکارهاي کاربردي و اجرايي در راستاي تعالي معماري عنوان کرد.
مهدي ريسمانيان بيان داشت: پس از فراخوان همايش، 110 مقاله به دبيرخانه ارسال شد که 18 مقاله براي ارايه شفاهي و 47 مقاله به صورت پوستري پذيرفته شد.
وي ادامه داد: کميته علمي همايش متشکل از 17 نفر از متخصصان برجسته کشوري است که سطح علمي مقالات و نوآوري از معيارهاي اصلي اين کميته در امتياز دهي و پذيرش مقالات است.
ريسمانيان معماري و توسعه از منظر اسلام، مکاتب فکري معاصر، معماري و توسعه پايدار، معماري، توسعه و منابع طبيعي و تکنولوژي، معماري، توسعه و سازگاري، معماري، توسعه و تجارب جهاني و معماري، توسعه و ضوابط شهري و روستايي را از محورهاي اين همايش برشمرد./س
برچسب ها: همایش ، ملی ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.