اولین گواهی استاندارد تشریحی محصولات سالم را استان فارس دریافت کرده و علاوه بر آن گواهی استانداردی که استان فارس از اروپا دریافت کرده است، موجب شده کشورمان 50 رتبه در زمینه کشاورزی ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ استان موفق به دریافت 69 هزار و 742 هکتار گواهی ارگانیک و سالم برای محصولات انجیر ، خرما ، انار ، انگور ، زیره ، گل محمدی بادام ، سمــاق و بنه از شرکت معتبر بین المللی صــدور گواهی ارگانیک شده است که این میزان بیش از 90 درصد گواهی های اخذ شده در کل کشور است.

محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تولید آن از هیچ گونه سم و کود شیمیایی استفاده نشده و محصولات سالم نیز به محصولاتی گفته می شود که میــزان کود و سم استفاده شده برای آنها در حد استاندارد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس می گوید: 22 نوع سم پرخطرکشاورزی در این استان با دوره دوام بالا از فهرست سموم مجـازحذف شده است وکشاورزان به استفاده از روشهای غیرشیمیایی ترغیب شده اند.

خرد می افزاید: استفاده از کارت های زرد و آبی چسبنده ، با استفاده از فرمون ها (مــوادی که حشرات نر را به سمت خود جلب و نابود می کند)، تله های نوری به کار گیری جلب کننده و کشنده ها و ابزار بیولوژیک برای کنترل عامل خسارت از جمله روشهای غیر شیمیایی برای از بین بردن آفات هستند که به کشاورزان توصیه شده است .

وی می گوید: برای تشویق کشاورزان برای تولید محصولات سالم می بایست قیمت محصولات ارگانیک نسبت سایر محصولات افزایش یابد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.