2 کشتی‌گیر قمی در پایان پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور در بین چهره‌های مدال‌آور از مسابقات آسیایی و جهانی درخشیدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در حالی که طبق زمان‌بندی مشخص شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی باید تمام مسابقات داخلی کشتی از 11 دی‌ ماه با اوزان جدید به انجام برسد، فدراسیون کشتی زودتر از زمان در نظر گرفته شده توسط فیلا این پیکارها را براساس قوانین و اوزان جدید برگزار می‌کند تا در آستانه رقابت‌های برون مرزی هماهنگی کاملی از سوی کشتی‌گیران با این اوزان صورت بگیرد.

فدراسیون کشتی با ارسال بخشنامه‌ای به هیئت‌های کشتی سراسر کشور اوزان جدید را به آن‌ها اعلام کرده و براساس این بخشنامه تمام مسابقات داخلی کشتی از 11 دی‌ماه با اوزان جدید برگزار می‌شود و رقابت‌های فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور نیز براساس قوانین جدید به انجام می‌رسد.

با توجه به اعلام فدراسیون جهانی کشتی مبنی بر تغییر اوزان کشتی از این پس مسابقات در رقابت‌های جهانی بزرگسالان در هشت وزن و المپیک‌ها در 6 وزن برگزار می‌شود ضمن اینکه اوزان رقابت‌های جوانان نیز به 10 وزن تغییر یافته ولی در وزن‌های کشتی نوجوانان تغییری ایجاد نشده است.

با توجه به دستورالعمل فیلا مبنی بر انجام مسابقات از 11 دی‌ماه جاری براساس اوزان جدید، فدراسیون کشتی با ارسال نامه‌ای به هیئت‌های کشتی سراسر کشور اعلام کرد از اول دی‌ماه جاری تمام رقابت‌های قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و مسابقاتی مانند جام امید بر اساس این وزن‌ها انجام می‌شود.

بدین ترتیب کشتی‌گیران شرکت کننده در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور از امروز به میزبانی تهران در اوزان 59، 66، 75، 85، 98 و 130 کیلوگرم برای کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکوهای برتر به رقابت می‌پردازند و کشتی‌گیران قمی نیز در تمام اوزان حضور دارند.

در وزن 71 کیلوگرم این دوره از مسابقات بهرام جلالی در تلاش برای کسب مدال با حریفان مطرحی رو به رو شد و در نهایت بعد از محمد کریمی از البرز و فرشاد بلفکه از لرستان قهرمان و نایب قهرمان این وزن و همچنین سعید غلامی از توابع تهران و علی‌اصغر خانی از تهران دارندگان مقام سوم مشترک، در جایگاه پنجم ایستاد.

همچنین در وزن 75 کیلوگرم که محمد سرخی‌نژاد از کهکیلویه و بویراحمد قهرمان شد و فرشاد رستمی‌کیا از ایلام در جایگاه دوم ایستاد و مرصاد مرغزاری از مازندران و محسن مهدی‌زاده از تهران عنوان سوم مشترک را به دست آوردند و مهدی ابراهیمی از قم مقام پنجم را به دست آورد./س

برچسب ها: قم ، درخشش ، فرنگی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.