مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: مجوز بازسازی روستاهای حاشیه نوار مرزی شهرستان قصرشیرین در محل سابق این روستاها، اخذ شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهریار حیدری گفت: براساس این مجوز، همه روستاهای خالی از سکنه و بازسازی نشده شهرستان قصرشیرین در بخش مرکزی و سومار به غیر از روستاهایی که به تملک شیلات درآمده اند، بازسازی می شوند.

وی تاکید کرد: حریم مرز طوری انتخاب شده که اکثر روستاهای واقع شده در نوار مرزی امکان بازسازی دارند و براساس این مجوز در همان محل قدیمی درجاسازی خواهند شد و تنها یک روستا حدود 100 متر از جای اصلی خود عقب نشینی کرده و در نقطه ای دیگر احداث می شود.

مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری کرمانشاه بدون اشاره به تعداد روستاهای بازسازی نشده این شهرستان اضافه کرد: سال آینده طرح هادی روستاهای بازسازی نشده نوار مرزی این شهرستان برای اجرا در دستور کار قرار می گیرد بنابراین مردم می توانند به این روستاها باز گردند.

وی با اشاره به اینکه مردم مرزبانان اصلی هستند و حضور آنها و سکونت شان در این روستاها باعث کمک به امنیت و توسعه پایدار در منطقه است، گفت: روستاهایی که در کنار رودخانه قوره تو قرار دارند در صورت بازگشت مردم، در بخش اشتغال و کشاورزی رونق یافته و توسعه پیدا می کنند.

حیدری ادامه داد: تمامی روستاهای خالی از سکنه و بازسازی نشده شهرستان قصرشیرین به لحاظ رفع آلودگی ناشی از وجود مین و مواد منفجره دوران دفاع مقدس بصورت سطحی پاکسازی شده اند ضمن اینکه از نیروهای پاکسازی نیز دعوت شده تا بصورت عمقی اراضی حریم روستاهای مذکور را پاکسازی کنند تا مردم بدون مشکل در روستاها ساکن شوند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای بازگشت مردم به این روستاها وجود ندارد، عنوان کرد : تمامی موانع امنیتی برای حضور مردم و بازگشت آنها و سکونت در این روستاها رفع شده است.

شهرستان قصرشیرین با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو بخش مرکزی و سومار است که هم اکنون بخش مرکزی آن دارای 26 روستا است، پس از دوران دفاع مقدس، تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش سومار - نفت شهر بازسازی نشده و هم اکنون نیز فاقد سکنه هستند/س

برچسب ها: بازسازی ، نوار ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.