مدير راهداري راه و شهرسازي خراسان رضوي در آستانه ايام عزاداري آخر ماه صفر خواستار رعايت جوانب ايمني از سوي كاروان هاي زائران پياده عازم مشهد مقدس شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، ابراهيم صنيعي گفت: با توجه به غير قابل پيش بيني بودن وضعيت آب و هوا در ايام زمستان لازم است كاروان هاي زيارتي پياده كه عازم مشهدمقدس هستند با احتياط بيشتري در كنار جاده ها تردد كنند.

وي افزود: امسال نيز همچون سنوات گذشته كاروان هاي زيارتي پياده براي سوگواري ايام رحلت حضرت رسول اكرم (ص) و امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس هستند و اداره كل راه و شهرسازي استان براي ايمني تردد اين عزيزان در محورهاي مختلف منتهي به مشهد تمهيدات خاصي را انديشيده و ادارات راه و شهرسازي تلاش و دقت لازم را در اين زمينه به كار خواهند بست.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه گفت: در سال هاي گذشته هم هشدارهاي لازم به اين عزيزان داده شده، ولي باز هم بر اين نكته تأكيد مي كنيم كه زائرين پياده لازم است به شكلي در حاشيه جاده ها تردد كنند كه مشكلي براي خود و عبور خودروها بوجود نياورند.

صنيعي افزود: استفاده از لباس هاي شب رنگ به ويژه در ساعات پاياني روز و خودداري از حركت كردن در حاشيه جاده ها در هنگام شب، از اصلي ترين مواردي است كه زائرين پياده بايستي رعايت كنند.

وي از همه زائران خواست ضمن پيش بيني مكان توقف شبانگاهي، در هنگام شرايط نامطلوب جوي و بارش برف و باران از حركت خودداري كرده و لوازم و تجهيزات ايمني و بهداشتي لازم را بهمراه داشته باشند.

تنظيم زمان حركت از يك ساعت پس از طلوع تا يك ساعت قبل از غروب آفتاب، خودداري از ريختن زباله در سطح جاده ها و نيز خودداري از نوشتن شعار روي تابلوها و علايم جاده اي به‌عنوان اموال عمومي از ديگر موارد مورد تأكيد صنيعي بود.

وي در پايان از كليه رانندگان درخواست كرد با توجه به احتمال حضور زائراين پياده در حاشيه جاده ها، ضمن رعايت سرعت مطمئنه، توجه ويژه اي به اين مسئله در حين رانندگي داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار