به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران میثم مظفر گفت: بخش عمده این تخلفات مربوط به تخطی از نرخ مصوب شکایت از تاکسی دربستی و رفتار نامناسب با مسافران بوده است البته تلفن گویایی 1888 برای تمامی مسائل مدیریت شهری پیش بینی شده است و اعتراض به تاکسیرانان نیز در این سامانه ثبت می شود و شهروندان با دریافت کد رهگیری امکان پیگیری درخواست هایشان را دارند.
مظفر از تدوین آیین نامه ای برای رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان خبر داد و تصریح کرد: این آیین نامه به زودی تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می شود که بر اساس آن سازمان ضمانت اجرایی را در قالب جریمه نقدی و عوارض برای تاکسی هایی که قوانین سازمان را رعایت نمی کنند در نظر می گیرد.
وی در ادامه بیان داشت: بر اساس قانون برخی از اقسام تاکسی ملزم به ارائه فقط خدمات دربستی اند و اجازه مسافر گیری در حالت های دیگر را ندارند و همچنین طرح سحاب در 70 نقطه شهر در زمستان گذشته برای پیشگیری از تجمع مسافران در روزهای برفی و بارانی با همکاری پلیس راهور و نمایندگان مردم برگزار و نتیجه مطلوبی را نیز به همراه داشت.
مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: با افتتاح مرکز کنترل نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از طریق دوربین های RFID موجود در پایانه های تاکسیرانی ورود و خروج تاکسی ها به همراه ساعت ثبت می شود و تنها با فشار یک دگمه در مرکز امکان گزارش گیری از فعالیت هر پلاک در طول روز وجود دارد و در صورتی مشاهده هر گونه تخلف بر اساس ضوابط برخوردار خواهد شد این در حالی است که 100تاکسی گشت نظارت هم به GPS متصل شده اند و به طور آنلاین در شهر رصد می شوند.
مظفر در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس استاندارد های بین المللی پرداخت الکترونیک ویژه تاکسی های دربستی است و تاکسی های خطی که مبدا و مقصد مشخصی دارند و همچنین کرایه آنها بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران بر روی 100 تاکسی با همکاری بانک شهر به صورت آزمایشی اجرا می شود و امکان پرداخت با کارت بلیت های مترو و اتوبوس فراهم شده است.
انتهای پیام/