رئیس سازمان نظارت بر تاکسیر‌انی شهر تهران گفت: به منظور نظارت بهتر آیین نامه ای با ضمانت اجرایی برای تاکسیر‌انان تنظیم شده که به زودی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران میثم مظفر گفت: بخش عمده این تخلفات مربوط به تخطی از نرخ مصوب شکایت از تاکسی در‌بستی و رفتار نامناسب با مسافران بوده است البته تلفن گویایی 1888 برای تمامی مسائل مدیریت شهری پیش بینی شده است و اعتراض به تاکسیر‌انان نیز در این سامانه ثبت می شود و شهروندان با دریافت کد ‌رهگیری امکان پیگیری درخواست ها‌یشان را دارند.  
 
مظفر از تدوین آیین نامه ای برای رسیدگی به تخلفات تاکسیرا‌نان خبر داد و تصریح کرد: این آیین نامه به زودی تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می شود که بر اساس آن سازمان ضمانت اجرایی را در قالب جریمه نقدی و عوارض برای تاکسی ها‌یی که قوانین سازمان را رعایت نمی‌ کنند در نظر می گیرد.  
 
وی در ادامه بیان داشت: بر اساس قانون برخی از اقسام تاکسی ملزم به ارائه فقط خدمات در‌بستی ا‌ند و اجازه مسافر گیری در حالت های دیگر را ندارند و همچنین طرح سحاب در 70 نقطه شهر در زمستان گذشته برای پیشگیری از تجمع مسافران در روزهای برفی و بارانی با همکاری پلیس راهو‌ر و نمایندگان مردم برگزار و نتیجه مطلوبی را نیز به همراه داشت.  
 
مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیر‌انی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: با افتتاح مرکز کنترل نظارت بر تاکسیر‌انی شهر تهران از طریق دوربین های RFID موجود در پایانه های تاکسیر‌انی ورود و خروج تاکسی ها به همراه ساعت ثبت می شود و تنها با فشار یک دگمه در مرکز امکان گزارش گیری از فعالیت هر پلاک در طول روز وجود دارد و در صورتی مشاهده  هر گونه تخلف بر اساس ضوابط برخوردار خواهد شد این در حالی است که 100تاکسی گشت نظارت هم به GPS متصل شده ‌اند و به طور آنلاین در شهر رصد می شوند.
 
مظفر در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس استاندارد های بین ا‌لمللی پرداخت الکترونیک ویژه تاکسی های در‌بستی است و تاکسی های خطی که مبدا و مقصد مشخصی دارند و همچنین کرایه آنها بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران بر روی 100 تاکسی با همکاری بانک شهر به صورت آزمایشی اجرا می شود و امکان پرداخت با کار‌ت بلیت های مترو و اتوبوس فراهم شده است.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: کارت ، بلیت ، گشت ، تاکسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.