برخي از زوجين بعد از مدت كوتاهي به علت گفتگوهاي غلط دچار مشكلاتي از قبيل فكر به جدايي مي‌شوند كه ريشه اين اختلافات گاها مصداق گفت و شنودهاي نادرست است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران موارد گفته شده شخصا گوشه‌اي از اختلافات و ناهنجاري‌هاي زوجين است، كه در خانه‌ها مطرح و بعد از عدم كنترل آن باعث بروز كدورت ونگراني مي‌شود.

رسول كربلائي شيرفرد متخصص روانشناس و روان سنجي در اين باره گفت: گاها مشاهده مي‌شود زوجين بعد از يك يا دو سال زندگي به نوعي از مشكلات و مسائل ناسازگاري مانند عدم برطرف كردن نيازهاي عاطفي، كنترل نكردن پرخاشگري، كم توحهي زوجين به يكديگر، عادي شدن و روزمرگي زندگي، عدم ارتباط صحيح زناشويي، بهانه گيري‌هاي متعدد، احساس بي‌ارزش بودن و يا حتي به جدايي فكر كردن مواجه مي‌شوند.

به گفته اين متخصص روانشناسي و روان سنجي، عمده دليل اين مشكلات در يك سري گفت و شنودهاي ناصحيح در زندگي است.

به گفته رسول كربلائي به اين رفتارها باعث مي‌شود زوجين بيش از اندازه در مورد يكديگر قضاوت كنند و در نتيجه احتمال غلط بودن نظراتشان زياد خواهد شد.

وي افزود: از نتايج ديگر گفت و شنودهاي ناصحيح متهم ساختن و يا مقصر دانستن يكديگر است و در اين صورت ما خود را كمتر مقصر مي‌دانيم و در زندگي مدام به عقب بر مي‌گرديم و اشتباهات يكديگر را تکرار مي‌كنيم.

وي خاطر نشان كرد: در مورد يكديگر كمتر قضاوت نمودن، استفاده از واژه‌هاي مناسب و صحبت كردن در رابطه با مفاهيم و درستي و غلط بودن يك رفتار،‌ يا انجام يك رفتار خاص صحيح را راه حل جلوگيري از بروز اين مسئله دانست.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: زندگی ، زوجین ، پرخاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار