رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم پرورش در همه فراز و فرودهای سیاسی کشور با مشی دینی و با تدبیر معتدل و عاقلانه در حمایت از ولی امر و حرکت اصیل روحانیت اقدام می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه (8 دی‌ماه) ضمن تسلیت درگذشت علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: رحلت وی را به نمایندگان محترم به خصوص نمایندگان و مردم استان اصفهان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای خانواده آن عزیز صبر و برای ایشان علو درجات از درگاه الهی آرزومندم.
 
وی افزود: مرحوم پرورش یکی از شخصیت‌های سیاسی موثر انقلاب بود که جوهره حرکت او فرهنگی بود، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان به عنوان یک معلم وارسته و مسئولیت شناس به درستی، اصلاح فرهنگی را مبنای تلاش‌های خود قرار داد چه در مدارس و چه در جلسات عمومی این دغدغه را پیگیری می‌کرد که اصلاح سیاسی در کشور جز با تقرب فرهنگ اسلامی ممکن نمی‌گردد.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: لذا (مرحوم پرورش) همت خود را به اصلاح زیربنای سیاست که تقویت فرهنگ اسلامی است معطوف کرد، از طرفی از نظر وزانت محتوایی حکم درس‌هایی از قرآن و معارف اهل بیت داشت و کمتر شکل شعاری و احساسی داشت گرچه فضای آن زمان گفتارهای احساسی را راحت‌تر می‌پذیرفت او به تاسی از عالمان دینی نظیر مرحوم علامه جعفری، شهید آیت‌الله مطهری با منطق عقلانی، درک حقایق اسلامی را برای مخاطبان جوان آسان می‌نمود.  
 
نماینده مردم قم تاکید کرد: جلسات ایشان غالبا از این مباحث بود و در دوره انقلاب با توجه به نفوذی که در بین افراد فرهنگی داشت وقت خود را صرف پیروزی انقلاب نمود و با محوریت روحانیت و حضرت امام حرکت‌های انقلابی را سمت و سوی واقعی می‌داد.  
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: گرچه در اصفهان جریان‌هایی بودند که اقدامات فرهنگی را نمی‌پسندیدند و با اقدامات تند عملا زمینه سواستفاده رژیم را فراهم می‌آوردند روشنگری و قدرت استدلال و ساماندهی حرکات توسط ایشان بسیار موثر بود.  
 
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح ملی فعال شد و هرجا می‌توانست به مردم خدمت کند حاضر بود چه در مجلس خبرگان رهبری و چه در مجلس شورای اسلامی در چند دوره و چه در کسوت وزیر آموزش و پرورش و عضویت در شورای عالی دفاع مشکلات مردم را پیگیری می‌کرد.  
 
وی افزود: در مجلس خبرگان که مسئولیت تنظیم قانون اساسی را برعهده داشت در زمره یاران شهید بهشتی بود که در اسلامیت و تئوریزه نمودن ولایت فقیه اهتمام می‌کرد.  
 
* استاد پرورش؛ استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود 

رئیس مجلس گفت: وی در مجلس شورای اسلامی در مقابل گستاخی‌ها بنی‌صدر ایستادگی نمود و در دفاع مقدس با بیان هنرمندانه دینی خود، همت مجاهدان جوان این سرزمین را برانگیخت و در همه فراز و فرودهای سیاسی کشور با مشی دینی و با تدبیر معتدل و عاقلانه در حمایت از ولی امر و حرکت اصیل روحانیت اقدام می‌کرد در ظاهر آرام و در باطن از دردهای مردم پرغوغا بود و در دفاع از مردم و حکومت اسلامی با شورانگیزی فعالیت می‌کرد و به راستی استاد پرورش استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود.  
 
لاریجانی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم او را مصداق آن حدیث قدسی قرار دهد که از پیامبر اکرم نقل شده است خداوند متعال می‌فرماید هرگاه غالب حالات بنده‌ام پرداختن به من باشد خوشی و لذت او را در یاد کردنش از خودم قرار می‌دهم و هرگاه خوشی و لذتش را در یاد خودم قرار دادم او عاشق من می‌شود و من عاشق او می‌شوم و هرگاه او عاشق من شود و من عاشق او شوم پرده میان خودم و او را کنار می‌زنم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار