وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد کشورش یک فروند هواپیما را برای خارج کردن 21 شهروند خود از سودان جنوبی که درگیری ها در آن به کشته شدن بیش از هزار نفر منجر شده، اعزام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ؛ این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد دولت ترکیه تحولات در سودان جنوبی را به دقت زیر نظر دارد و همه تدابیر ضروری را برای ایمنی شهروندان خود در این کشور ناآرام آفریقایی اتخاذ خواهد کرد.
درگیری های خشونت باری پیشتر این ماه بین دو گروه نظامی در سودان جنوبی روی داد. یکی از طرف ها از قبیله دینکاست که سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی از این قبیله است. طرف دیگر نیز از قبیله نوئر است که ریک ماشار معاون سابق رئیس جمهور سودان جنوبی از آن طرف است.
این نگرانی وجود دارد که خشونت ها در سودان جنوبی از کنترل خارج شود و به جنگی داخلی در سراسر این کشور جدید آفریقایی منجر شود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه موافقت کرد تعداد صلح بانان این سازمان را در سودان جنوبی تقریبا دو برابر کند.
قدرت های غربی و کشورهای منطقه شرق آفریقا، که مشتاق به جلوگیری از هرج و مرج و ناآرامی در این منطقه هستند، تلاش کرده اند بین سالوا کر و ماچار رهبر شورشیان، میانجیگری کنند.
 ماچار ژوئیه گذشته از سمت خود برکنار شد و از آغاز درگیری ها در دو هفته گذشته به توطئه علیه دولت سودان جنوبی متهم شده است.
این درگیری ها به آواره شدن بیش از 120 هزار نفر و کشته شدن بیش از هزار نفر منجر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار