دستيار و مشاور عالي فرماندهی کل قوادر پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم پرورش گفت: استاد پرورش چهره ای ماندگار و ستون فكری و انديشه‌ای برای جوانان ايران و اصفهان بود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار سيد يحيي صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل ، طي پيامي درگذشت استاد سيد علي اکبر پرورش را تسليت گفت.

متن پيام دستيار فرماندهي معظم کل قوا به شرح زير است:

انّا للّه و انّا اليه راجعون

مردم شريف اصفهان و خانواده محترم استاد سيد علي اکبر پرورش (رحمت‌الله عليه)

خبر در گذشت استاد اخلاق ، معلم بزرگوارمان ، اين بنده حقير و همه شاگردان ايشان را در غم فروبرد.

استاد سيد علي اکبرپرورش که مرد علم و عمل و پرورش يافته  در دامان اسلام ناب بود  به ديار باقي شتافت. او که عمر بابرکت خود را در صراط مستقيم ايمان و عمل صالح صرف نمود، آنچه را داشت در طبق اخلاص، در امر تعليم و تربيت نيروي انساني مورد نياز انقلاب و نظام قرار داد و هرجا که لازم بود در صحنه هاي مبارزه با طاغوت و پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي و دفاع از آن پيشتاز بود.

استاد پرورش براي من يک معلم و الگو بود که به فضل، توفيق و عنايات الهي توانست خدمات ‏‏بزرگي را به انقلاب اسلامي، مردم شريف ايران و اصفهان  ارائه دهد. آن استاد برجسته، يك چهره ماندگار و ستون فكري و انديشه اي براي جوانان ايران و اصفهان بود.

آن عزيز سفر كرده مبارزي خستگي ناپذير در برپائي و ترويج و تحکيم انقلاب، حاضر فعال در شوراي عالي دفاع، در وزارت آموزش و پرورش ومجلس شوراي اسلامي بود و مقطع حساس دفاع مقدس نيز  او پشتيبان فکري رزمندگان و فرماندهان  و همواره و در خط امام و ولايت بود.

بسياري از جوانان انقلابي که بعدا توانستند ‏‏در تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و در مديريت هاي کلان کشور مسؤليت بپذيرند کادرهاي جواني ‏‏بودند که تحت تربيت و ‏‏آموزش هاي آقاي پرورش قرار گرفتند و از موثرترين، متعادلترين و دلسوزترين افرادي هستند که در طول سال ‏‏هاي بعد از انقلاب در سطح ملي توانستند مسؤليت هاي سنگيني را به عهده بگيرند.‏

استاد پرورش در لايه هاي مختلف به فعاليت هاي فرهنگي، فکري ، سياسي و حتي ‏‏نظامي مي پرداخت. آن مرحوم جليل القدر  دو دوره نماينده مردم شريف اصفهان در مجلس شوراي اسلامي بودند و چند سال ‏‏وزيرآموزش و پرورش و به مدت سه سال در شوراي عالي دفاع در زمان جنگ حضور موثري داشتند به ‏‏واقع ايشان در حمايت از رزمندگان بسيجي، سپاهي و ارتشي، تصميم گيري براي عمليات هجومي از جمله ‏‏در شکست حصرآبادان نقش بسيار فعالي داشت.‏

استاد پرورش، شخصيتي وارسته، متواضع و ولايتمدار بود كه به تأسي از اجداد طاهرينش عمر پربركت خود را در مجاهدت بي دريغ در راه حق سپري نمود و اينك سوگ اورا به مردم شريف اصفهان و ملت بزرگ ايران، خصوصا به همسر صابر، فرزندان و  خانواده محترم، ياران و دوستان و همه متعلميني كه محضر ايشان را درك كرده اند، تسليت عرض نموده و از درگاه احديت براي آن استاد عاليمقام ، رضوان الهي و علو درجات و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت مي نمايم.

دستيار  و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا

سرلشکر پاسدار دکتر سيد يحيي صفوي

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار