شبکه العربيه عربستان ساعتي پس از ترور محمد شطح وزير سابق دارايي لبنان ادعاي عجيبي را مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛‌ شبکه العربيه همسو با رسانه هاي وابسته به جريان چهاردهم مارس در لبنان مدعي شد محمد شطح در آخرين مطلب خود در صفحه شخصي اش در پايگاه اينترنتي تويتر به شدت از حزب الله انتقاد کرده بود. 

العربيه با اشاره به اين ادعا تلاش کرد اين مسئله را يکي از نشانه هاي دست داشتن حزب الله در ترور شطح معرفي کند. 

اما مسئله قابل توجه درباره مطلب محمد شطح آن است که تصوير شبکه العربيه نشان مي دهد اين مطلب فقط يک ساعت پيش از مراجعه به صفحه شخصي شطح نوشته شده است. سوال اصلي آن است که چگونه در حالي که تا ساعتي پس از انفجار بيروت هنوز هويت قرباني انفجار مشخص نبود، فردي به صفحه شخصي شطح مراجعه کرده و عکس صفحه شخص او را گرفته است. 

علاوه بر اينها بايد فاصله زماني نوشته شدن اين مطلب در صفحه شخصي شطح با خروج او از خانه و سوار شدن او به ماشين و رسيدن به محل انفجار را هم در نظر بگيريم.  مسئله عجيب ديگر آن است که اين مطلب شطح به هر دو زبان انگليسي و عربي نوشته شده است.  

به گزارش العربيه، شطح در اين مطلب مي نويسد:« حزب الله تهديد مي کند و فشار مي آورد تا به مرحله اي برسد که نظام سوريه پانزده سال آن را بر لبنان تحميل کرده بود و در آن دولت لبنان نقش و تصميم گيري هاي مهم در خصوص امنيت و سياست خارجي را به نظام سوريه واگذار کرده بود.»  
در اين مطلب به نام نظام سوريه هم اشاره شده است تا امکان طرح اتهام همزمان عليه حزب الله و نظام سوريه درباره ترور شطح وجود داشته باشد. 

در حالي که همه شبکه هاي تلويزيوني و حتي نمايندگان جريان المستقبل، محمد شطح را فردي ميانه رو معرفي مي کنند، شبکه العربيه او را به عنوان يکي از تندترين منتقدان حزب الله معرفي کرد. 

شبکه العربيه پس از انفجار بيروت، اين خبر را به طور گسترده پخش کرد و مطلب شطح در صفحه شخصي اش را «وصيت نامه» او توصيف کرد.  

العربيه با وجود آنکه در ساعت هاي بعدي هم خبر اين مطلب شطح را پخش مي کرد، اما از پخش تصوير صفحه شخصي او که مي تواند دروغ بودن اين ادعا را ثابت کند، خودداري کرد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار