به منظور آشنایی با تحولات داخل کشور هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با شعار دانش- فرهنگ – هویت 15 دی ما در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عباس ملکی دبیر این همایش در نشست خبری که امروز در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در حضور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: این هم اندیشی به منظور ایجاد یک فضای گفتمان جدید برای آشنایی بیشتر دانشجویان مقطع دکتری و پسا دکتری خارج از کشور با تحولات داخلی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 70 درصد شرکت‌کنندگان این هم اندیشی را دانشجویان رشته های دکتری و پسا دکتری تشکیل می‌دهند گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک و منابع قابل توجه ایران باید در بحث نیروی انسانی نیز از ایرانیان خارج از کشور نیز بهره‌مند شویم.

وی خاطر نشان ساخت: امسال برای برگزاری این همایش از تعطیلات ژانویه استفاده کردیم تا صاحب نظران رشته های مختلف بتوانند با حضور خود در این هم اندیشی از تحولات داخلی ایران با خبر شوند.


باید فاصله بین دانشجویان خارج کشور با داخل کم شود


 دکتر عباس ملکی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف و دبیر نخستین نشست هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در نشست خبری که امروز در جمع اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق ،اظهار داشت : جامعه ایرانی و کسانی که خود را ایرانی می‌دانند یکی از بیشترین جمعیت‌ها در خارج از کشور در حال تحصیل، اشتغال و ازدواج هستند.
 

وی افزود: : ایرانی‌هایی که در خارج از کشور وجود دارند به دلایل مختلف مانند تحصیل یا عدم وجود رشته‌های تحصیلی در داخل کشور و جنگ تحمیلی و غیره به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که اگر این افراد در داخل کشور باشند، یکی از سرمایه‌های بزرگ ما در بخش منابع انسانی محسوب می‌شوند.
 

وی با بیان اینکه در این همایش٬ جلسه تبادل نظر با دانشجویان برگزار می‌شود که مسئولانی از وزارتخانه‌های علوم٬ بهداشت٬ امور خارجه٬ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز حضور دارند خاطرنشان ساخت: این هم اندیشی در چند بخش سخنرانی، تسریع وضعیت کشور توسط مسئولان دولت یا مجلس، تبادل نظر با دانشجویان ایرانی خارج از کشور و نحوه ارائه خدمات کنسولی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و بررسی مشکلات ارزی دانشجویان برگزار می‌شود.


120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور در حال ادامه تحصیل هستند

 
 ابومحمد مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان  ایرانی خارج از کشور درنشست خبری خود که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: در حدود 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور در حال ادامه تحصیل هستند که برای نشست هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور 70 نفر مخاطب در نظر گرفته شد که در مرحله اول ثبت‌نام این تعداد به 442 نفر دانشجو از کشورهای مختلف افزایش پیدا کرد.
 
وی مقطع تحصیلی شرکت کنندگان را کارشناسی ،کارشناسی ارشد،دکتری و پسا دکتری اعلام کرد و اذعان داشت:از 442 دانشجوی خانم و آقا 237 نفر از آسیا و اقیانوسیه، 160 نفر از اروپا، 44 نفر از آمریکا و کانادا و یک نفر هم از آفریقا است .
 
وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان مقاطع تحصیلی خاطرنشان ساخت : 18 نفر در مقطع تحصیلی کارشناسی ، 66 نفر ارشد و  341 نفر در سطح دکتری و 17 نفر هم در سطح پسادکتری هستند.
 
به گفته وی هدف از برگزاری این هم‌ا‌ندیشی٬ آشنایی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج با تحولات داخلی کشور است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار