منابع خبری از کشته شدن دو تن در تظاهرات دانشجویان هوادار جماعت اخوان المسلمین در الازهر خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، صدها تن از دانشجویان مصری هوادار جماعت اخوان المسلمین مصر در اعتراض به تروریستی نامیده شدن این جماعت از سوی دادستان و دولت موقت مصر و بازداشت ده ها تن از اعضای این جماعت از سوی نیروهای امنیتی تظاهرات کردند.

انها دو دانشکده کشاورزی و بازرگانی الازهر را به آتش کشیدند.


دانشجویان تظاهر کننده مصری وابسته به جماعت اخوان المسلمین ضمن محکومیت این تصمیم دولت مصر با نیروهای امنیتی و نیروهای ارتش مصری درمقابل دانشگاه الازهر درگیر شدند که خبرهای اولیه از کشته شدن دو تن و زخمی شدن ده ها تن از این معترضین حکایت دارد.

همچنين در اثر استفاده از گاز اشك‌آور ده ها تن دچار حالت خفگي شدند و 3 تن نيز مجروح شد.


5 خودرو هم اکنون در حال امدادرسانی هستند.

گفتنی است، ساعتی قبل هم گروهی از دانشجویان مصری معترض به این تصمیم دولت موقت مصر به دفتر رئیس دانشگاه الازهر حمله ور شدند و یکی از دفاتر این دانشگاه را به آتش کشیدند.

دكتور توفيق نور الدين معاون رئيس دانشگاه الازهر احتمال لغو امتحانات نيمسال درسي را رد و گفته امتحانات در دانشکده بازرگاني فقط بخاطر روحيه دانشجويان و بخاطر اينكه برخي دانشجويان اقدام به اعمال تخريبي كرده اند، صورت رفته است.

اين حادثه يک روز بعد از دستگيري بيش از 250 تظاهرکننده طرفدار محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده مصر روي داد.

ارتش مصر سوم ژوئيه محمد مرسي را از قدرت برکنار کرد. بر اساس آخرين آمار در درگيري طرفداران محمد مرسي با پليس در تظاهرات روز جمعه پنج نفر کشته و 265 تن دستگير شدند.  يک منبع امنيتي اعلام کرد دانشجويان وارد دانشکده بازرگاني شدند ، برگزاري يک امتحان را مختل کردند و ساختمان آن را آتش زدند.

ماموران پليس و نيروهاي امنيتي نيز وارد محوطه دانشگاه شدند و براي پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.اين منبع بدون اشاره به قرباني و دستگير شدن کسي خاطر نشان کرد اين آتش سوزي دو طبقه اين دانشکده را فرا گرفت و آتش نشاني آن را مهار کرد. 

طرفداران اخوان المسلمين به مديران دانشگاه الازهر معترض هستند که از ارتش حمايت مي کنند. دولت مصر روز چهارشنبه يک روز بعد از کشته شدن 15 نفر در انفجار انتحاري با خودروي بمب گذاري شده در شمال اين کشور اخوان المسملين را « سازمان تروريستي » اعلام کرد. يک گروه سلفي مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار