کشت گندم و جو دیم شهرستان خنج فارس در مقایسه با پارسال پنج برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ صدرالله احمدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با بارندگی های به موقع ماه های آبان و آذر امسال که میزان آن به 116 میلی متر رسیده زمینه مساعدی را برای کشت گندم و جو دیم در شهرستان خنج به وجود آورده است .


وی افزود: این شرایط موجب شد که کشاورزان این شهرستان 10 هزار هکتار از مزارع مستعد حومه شهر خنج و مناطق روستایی این منطقه را به کشت دیم این دو محصول اختصاص دهند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: همچنین کشاورزان این شهرستان دو هزار و 700 هکتار از زمینهای آبی این شهرستان را به کشت گندم آبی و 500هکتار به جو آبی اختصاص داده اند.

احمدی بیان کرد: در صورت تداوم بارندگی در فصل زمستان امسال و بهار سال آینده ، پیش بینی می شود کشاورزان این شهرستان افزون بر 20هزار تن گندم تولید و به دولت عرضه کنند.

وی میانگین تولید گندم آبی را در شهرستان خنج 5/4تن در هکتار و گندم و جو دیم را 5/1تن در هکتار دانست و گفت: نوع بذرهای کشت شده دیم و آبی از انواع بذر محلی ، شیراز، شیرودی ، چمران یک و دو است.

احمدی افزود: هم اینک مهمترین مناطق کشت گندم و جو دیم در این شهرستان دشت خنج ، چهل زرعی ، دشت لاله ، دشت پشت بند ، کورکی ، جمامی ، مز و آشنا است.

مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: به سبب روی آوردن کشاورزان به کشت محصولات جالیزی و کسب درآمد چند برابری آن در مقایسه با گندم ، سطح زیر کشت گندم آبی این شهرستان از چهار هزار و 500 هکتار به کمتر از نصف کاهش یافته است.

شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد./س

انتهای پیام/


برچسب ها: رشد ، گندم ، جو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.