نيروهاي ارتش سوريه تلفات و خسارات سنگيني به افراد مسلح در حومه دمشق وارد کردند و در همين حال مرکز حقوق بشر مخالفان به کشته شدن دهها تن از آنها در کمين ارتش سوريه اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ مرکز موسوم به حقوق بشر سوريه وابسته به مخالفان اين کشور به کشته شدن دهها تن از افراد مسلح در کمين ارتش سوريه در نزديک معلولا در منطقه قلمون در ريف دمشق اذعان کرد. در همين حال منابع نظامي اعلام کردند گروه هاي مسلح در معظميه شام در جريان تحويل سلاح هاي سنگين به ارتش آتش بس را نقض کردند. 

مازن سلمو خبرنگار اين شبکه در سوريه در گزارشي در اين باره همراه با پخش تصاويري از درگيري ها در معظميه شام گفت: درگيري هاي شديد در معظميه شام باعث نقض آتش بسي شد که دور روز پيش بين نيروهاي ارتش سوريه و افراد مسلح به دست آمده و باعث آرامش خاطر اهالي منطقه شده بود. منابع محلي اعلام کردند گروه هاي مسلح در جريان تحويل سلاح هاي سنگين به ارتش سوريه به سمت نيروهاي دفاع ملي آتش گشودند که به درگيري هاي شديد بين آنها منجر شد. 

يکي از نيروهاي ارتش گفت: تک تيراندازها نيروهاي ارتش و غيرنظاميان را هدف قرار مي دهند. آنها آتش بس را نقض کردند. خيابان ها بمب گذاري شده اند و هيچ جايي نيست که آنجا را بمب گذاري نکرده باشند. 

در ادامه گزارش آمده است: ارتش سوريه حملات خود را به مواضع افراد مسلح در دوما تشديد کرده و دهها تن از افراد مسلح را در اطراف مسجد جامع هدي در اين شهر در کمين گرفتار کرد. يکي از نيروهاي ارتش گفت: منطقه عدرا و دوما را محاصره کرده ايم و در جريان محاصره اين مناطق شاهد نفوذ برخي از گروه هاي مسلح به اين مناطق بوديم. 

خبرنگار ادامه داد: دستکم هفتاد تن از افراد مسلح در منطقه قلمون در کمين نيروهاي ارتش سوريه بين معلولا و قسطل به هلاکت رسيدند و تعدادي از خودروهاي مجهز به تيربار دوشکا و تيربار را نيز منهدم کردند. در همين حال شدت درگيري ها در غوطه شرقي بخصوص در عدرا افزايش يافته است. اين در حاليست که اوضاع انساني در اين شهر بسيار وخيم است و علاوه بر قطع برق، ذخاير آب انبارها نيز در حال پايان است و کمبود شديد مواد غذايي نيز احساس مي شود. 

سلمو گفت: منابع نظامي مي گويند شهر عدرا به محاصره کامل در آمده است اما دستور آغاز عمليات زميني هنوز صادر نشده است به همين سبب ارتش سوريه از حملات توپخانه اي استفاده مي کند و فعلا از به کار گيري نيروهاي زميني خودداري مي کند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، مرکز ، حقوق ، بشر ، هلاکت ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار