استاندار اردبیل گفت: کارخانه سبلان پارچه اردبیل قادر است برای ۴ هزار نفر اشتغال مولد و مستقیم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در بازدید از کارخانه آرتا تجارت زرین با نام سابق سبلان پارچه اظهار کرد: این کارخانه که 6 سال پیش افتتاح شده در مدت کوتاه فعالیتش با مشکلات متعدد دست به گریبان شده و در همان روزهای اولیه نتوانسته به تولید خود ادامه دهد به طوری که بزرگ ترین کارخانه نساجی خاورمیانه در وضعیت کنونی با کمترین ظرفیت مشغول فعالیت است.

وی گفت: این کارخانه با ماشین آلات اروپایی و ژاپنی مجهز شده و قادر است برای 4 هزار نفر اشتغال مولد و مستقیم ایجاد کند اما در حال حاضر با کمتر از 650 نفر اشتغالزایی فعالیت خود را پی می گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این کارخانه با مشکلات متعدد رو به رو بوده و در مقطعی نیز به تعطیلی کشیده شده و در دو سال گذشته نیز با واگذاری به بانک تجارت توسط این مجموعه با تغییر نام آرتا تجارت زرین مشغول فعالیت است.

خدابخش افزود: ما با همکاری همه دست اندرکاران مصمم هستیم تا هرچه سریعتر مشکلات این واحد تولیدی را برطرف کنیم که بخشی از این مشکلات در حیطه اختیارات ما قرار دارد و بخش دیگر نیز در اختیار مسئولان مرکزی است که در سفر هفتگی خود سعی خواهیم کرد این مشکلات را پیگیری کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم تا این کارخانه از لحاظ مالکیت نیز تعیین تکلیف شود.

وی افزود: این کارخانه می تواند در مقطع کنونی 2 هزار نفر نیروی جدی جذب کند که ما در کنار جذب این نیروها سعی می کنیم مشکل کشت پنبه در مغان را نیز که محصول اولیه این کارخانه است برطرف کنیم تا سبلان پارچه بار دیگر رونق بگیرد/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.