رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: شبکه های مجازی به خودی خود آسیبی به جوانان ما نمی زنند؛باید دید چرا جوانان ما به شبکه های اجتماعی یا ارتباط در فضای مجازی روی می آورند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران مصطفی اقیلما افزود: با توجه به افزایش آمار بیکاری جوانان، این قشر برای تفریح و تخلیه روحی و روانی خود راهی را پیدا نمی کنند و برای سرگرم شدن تنها راه را استفاده از فضای مجازی برای دوستیابی و دیگر نیازهای خود می بینند.

وی با طرح این سوال که چرا دیگر کشورها با شبکه های اجتماعی مشکل ندارند و چرا آمار ارسال پیامک در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاست، اظهار داشت: جوانان و جامعه تنها راه ارتباط را از همین طریق می بینند. براساس آمار اخذ شده بیش از 50 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بیشتر ساعات خود را به چت کردن می گذرانند. چرا که امکانات اولیه از جوانان گرفته شده و یا برخورد مناسبی با جوانانی که قصد برقراری ارتباط و آشنایی با هم را دارند نشده است. در نتیجه جوان ناچار است به چت روم ها، مکان های اختصاصی و غیره روی آورد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جوانان باید ناراحتی خود را به نوعی بروز دهند یا فضایی را برای تخلیه روانی خود داشته باشند. اما به دلیل نبودن این فضا در کشور، به فضای مجازی روی می آورند. این شبکه ها امروزه به مراکز تخلیه روحی و روانی جوانان ما تبدیل شده است.
متاسفانه خود ما باعث شدیم که جوانان به این فضاها اتکا کنند که امن نیستند و خیلی اوقات از اطلاعات و تصاویر آنها سوء استفاده می شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا عنوان داشت: ما استفاده از ماهواره را ممنوع می کنیم در حالی که فضای اینترنت بیشتر از ماهواره پاسخگوی نیاز جوانان است. باید فرهنگ استفاده صحیح را به جوانان و دیگر اقشار جامعه آموزش دهیم. متاسفانه ما خود را با شرایط روز مطابقت نداده ایم و با ابزارهای جبری اقدام می کنیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم. اگر شرایط و دستورات اسلام را رعایت کنیم مشکلی نخواهیم داشت. با استعانت از همین دیدگاه بود که جوانان ما انقلاب کردند. امروز هم می توانیم فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی و ماهواره را بدون نیاز به ممنوعیت و زور، آموزش دهیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شبکه ، مجازی ، جوانان ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار