استاندار اردبیل با بیان اینکه نرخ بیکاری استان اردبیل بیش از نرخ بیکاری کشور است، گفت: علاوه بر این متوسط درآمد اردبیل نیز نصف میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: مراجعات مردمی و جذب سرمایه گذار جدید از مهمترین برنامه های اینجانب می باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دولت اعتدال و امید، افزود: بعد از حماسه سیاسی الان نوبت به حماسه اقتصادی رسیده و تلاش مسئولان باید تحقق سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل از دو جهت شاهد عقب ماندگی بوده است، عنوان کرد: علت اول این عقب ماندگی عدم سرمایه گذاری دستگاه ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی در استان بوده است که به عنوان مثال می توان گفت که شرکت ملی فولاد ایران، سازمان گسترش صنایع ایران، صنایع پتروشیمی و شستا در استان اردبیل پروژه ای ندارند.

خدابخش، علت دوم را عدم توفیق سرمایه گذاری های صورت گرفته و عدم بهره وری و یا بهره وری کم آنها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز می توان به پروژه کارخانه سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل اشاره کرد.

وی دعوت از سرمایه گذاران جدید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی را از اولویت های برنامه های خود بیان کرد و ادامه داد: ما باید در این زمینه از سرمایه گذاران شبه دولتی استفاده کنیم چرا که این شرکت ها اعتبار کافی برای سرمایه گذاری در استان اردبیل را دارا هستند و ما باید با تعریف پروژه برای این شرکت ها از ظرفیت عظیم آنها استفاده کنیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، متوسط ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.