یدالله پرمون گفت: همایش ابعاد مردم شناختی فرهنگ عاشورا صبح امروز در سازمان میراث فرهنگی برگزار و 63 مقاله برای شرکت در این همایش پذیرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ همایش ابعاد مردم‌شناختی فرهنگ عاشورا صبح امروز در ارگ آزادی با حضور  جلیل گلشن رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

 یدالله پرمون رئیس پژوهشکده مردم شناسی در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش بررسی و انتشار ابعاد مردم شناختی فرهنگ عاشورا در افزایش توجه‌ها به این فرهنگ تاثیرگذار است.
 
وی افزود: دو همایش دیگر با توجه به اهمیت این موضوع با عنوان همایش بین‌‌المکللی میراث ناملموس و همایش انسان شناسی جرم با همکاری پلیس آگاهی در ماه‌های آینده توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.
 
پرمون تصریح کرد: پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یک نهاد پژوهشی مهم و با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مختلف برای بررسی هرچه بیشتر ابعاد مردم شناختی فرهنگ‌ها و حوادث تاثیرگذار مانند حادثه عاشورا آمادگی عاشورا برگزار شده است.
 
وی افزود: این همایش در 5محور و به مدت 2 روز برگزار می‌شود.
 
حسن زاده تصریح کرد: 63 مقاله و 5 فیلم در این همایش پذیرفته شده‌اند که در نهایت به 2 مقاله و 2 فیلم در طول برگزاری همایش ارائه خواهد شد.
 
دبیر علمی همایش اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های رسانه‌های مختلف غرب برای ضربه زدن و خدشته‌دار کردم فرهنگ تاثیر گذار عاشورا برگزاری این گونه همایش‌ها و بررسی ابعاد مردم شناختی این فرهنگ ارزشمند می‌تواند نقش مهمی در مقابل با تلاش‌های رسانه‌ای غرب داشته باشد.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار