مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از نگاه ویژه رئیس جمهور به استان قم، از اعضای هیئت دولت خواست گامی بلند در راستای ارتقای قم به جایگاه شایسته خویش بردارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ‌متن پیام مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قم از دیرباز یکی از مهم‌ترین مراکز نشر علوم اسلامی و معارف دینی به سرتاسر جهان اسلام بوده است. عشق و علاقه بی‌مثال مردم قم به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و اعتماد و توجه ویژه آن بزرگواران به قم و قمیون، این شهر را به آن حد مفتخر ساخت که در کلام ائمه معصومین (علیهم السلام) به عنوان عش آل محمد (صلی الله علیه و آله) نام گرفت.

این الهام‌گیری از مکتب اهل‌بیت موجب شد که قم در عرصه سیاسی نیز هم‌چون عرصه دینی و مذهبی، پیشرو بوده و در خط مقدم مبارزه با طاغوت‌ها و حکام جور قرار گیرد. نگاهی به تاریخ معاصر کشورمان گویای این نکته است که قم پیشاپیش سایر بلاد در شکل‌دهی به تحولات سیاسی کشور تأثیرگذار بوده است.

نقطه اوج این تأثیرگذاری، انقلاب شکوهمند اسلامی است که با قیام خونین مردم قم در 15 خرداد 1342 آغاز شد و با حرکت غیورانه آنان در 19 دی 1356 به اوج خود رسید و سپس به ثمر نشست.

همین بینش سیاسی و بصیرت مثال‌زدنی مردم قم کافی بود تا این شهر را در طول سالیان دراز، مغضوب حکام ظالم و ستم‌پیشه قرار دهد. از این روی شاهدیم که قم با وجود برخورداری از اهمیت و نقش‌آفرینی جهانی، در مقایسه با همسایگان خود از لحاظ عمرانی و زیرساخت‌ها در جایگاهی به مراتب پایین‌تر قرار گرفته است. اگرچه در سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های فراوانی در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره قم صورت گرفته اما این عقب‌ماندگی که در کلام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به "عقب ماندگی تاریخی" نام گرفت، چنان عمیق و ریشه‌دار است که هنوز برای هر بیننده‌ای قابل لمس و درک است.

سخنان عالمانه ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر روحانی در جلسه هیأت دولت و پس از انتخاب استاندار جدید قم در خصوص اهمیت و جایگاه بی‌بدیل این استان، نویدبخش آغاز دوره‌ای جدید از رشد و شکوفایی این دیار است. دوره‌ای که طی آن با نگاه توأمان به جایگاه علمی، فرهنگی و مذهبی قم و هم‌چنین نیازهای عمرانی آن و با تلفیق میان این دو، الگویی از رشد و توسعه اسلامی و ایرانی به اجرا گذاشته شود.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه ریاست محترم جمهوری به این استان، از اعضای هیئت محترم دولت نیز انتظار دارد با مدنظر قرار دادن دیدگاه‌ها و مطالبات ایشان نسبت به قم، گامی بلند در راستای ارتقای آن به جایگاه شایسته خویش بردارند.

توفیق بیش از پیش رئیس جمهور  را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از رهنمودهای حضرت امام خمینی(قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله) از خداوند متعال مسئلت داریم./س

برچسب ها: قم ، هیئت ، دولت ، ارتقا ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.