مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ، گفت: پیست اسکی تاریکدره همدان با داشتن جاذبه های گردشگری و تفریحی این روزها میزبان گردشگران و علاقمندان به اسکی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حمدالله چاروسایی ، افزود: همدان با موقعیت آب و هوایی کوهستانی زمینه پیشرفت رشته های ورزشی نظیر کوهنوردی و اسکی را بوجود آورده و اسکی به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین مردم محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده هم اکنون شرایط برای استفاده از پیست اسکی تاریکدره همدان فراهم شده و این مجموعه ورزشی برای انجام بازی‌های زمستانی افتتاح و در اختیار ورزشکاران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه پیست اسکی تاریک دره همدان یکی از بزرگترین پیست های اسکی ایران و دارای تاییدیه بین المللی است، اظهار داشت: این پیست با توجه به بارش خوب برف و آمادگی تجهیزات می تواند به اسکی بازان سرویس دهد و کار خود را آغاز کرده و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی روزهای پایانی هفته می تواند میزبان علاقه مندان به اسکی باشد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های بالابر این مجموعه از جمله تله‌کابین‌ها، تلسکی‌ها به طور کامل آماده و مسیرهای اسکی نیز با دستگاه‌های برف‌کوب مهیا شده است.
حمدالله چاروسایی ، اظهارداشت: با توجه به اهمیت پیست اسکی تاریکدره همدان ساخت هتلی مجهز در دستور کارقرار گرفته و خوشبختانه ساخت این هتل از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد.
وی گفت : پیست اسکی تاریکدره همدان جزو ارزانترین و با کیفت ترین پیست های اسکی کشور می باشد که علاقمندان می توانند با کمترین هزینه از بهترین امکانات استفاده کنند.
وی اضافه کرد: همچنین پیست اسکی تاریک دره همدان به ارگان های دولتی، دانشجویان و مدارس برای آموزش اسکی تخفیف ویژه می دهد.
مدیرروابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: تاریک دره همدان دربین پیست های اسکی کشورکمترین مسافت را تا مرکز شهر دارد و همین موقعیت سبب شده تا مردم همدان از این مکان برای تفریحات آخر هفته خود به خصوص روزهای تعطیل استفاده کنند.
چاروسایی خاطرنشان کرد : همدان به موجب داشتن آب و هوای کوهستانی و داشتن ظرفیت های منحصر به فردی مانند پیست اسکی تاریکدره، دارای شرایط لازم بهترین منطقه برای تبدیل شدن به قطب اسکی کشور است ضمن اینکه امسال با تلاش و پیگیری مدیریت دستگاه ورزش استان همدان موفق به اخذ مدرک استاندارد جهانی شد.
وی ادامه داد : با داشتن پیست استاندارد تاریکدره همدان آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی، جهانی و آسیایی در رشته اسکی هستیم و پیست اسکی تاریک دره همدان باتوجه به ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات لازم، هم اینک جزو پیست های بین المللی کشور محسوب می شود.
 مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه با اشاره به راه اندازی مدرسه اسکی گفت: برای سومین سال متوالی در استان همدان دانش آموزان زیر 13 می توانند به صورت رایگان آموزش های اسکی را فرا بگیرند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 40 مربی باتجربه مسئولیت آموزش اسکی بازان را برعهده دارند و برای بالا بردن سطح آگاهی مربیان همدانی یک دوره کلاس مربیگری درجه دو اسکی را برگزار خواهد شد .
چاروسایی با بیان اینکه پیست اسکی همدان هیچ محدودیتی برای پذیرش بانوان در این رشته ندارد، گفت: برای ورزش اسکی ثبت نام خاصی لازم نیست و علاقمندان می توانند با اولین مراجعه به پیست از امکانات آن استفاده کنند.
پیست اسکی تاریکدره سومین پیست مطرح کشور است و پس از پیست های شمشک و دیزین، پیست اسکی همدان به عنوان منحصر به فردترین پیست اسکی در تمامی کشور مطرح است./س
برچسب ها: پیست ، اسکی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.