مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که 19 دی و نقش روحانیت در این قیام باید برجسته شود از اعزام روحانیان معمم در قالب کاروان 19 دی و میثاق با رهبری از سوی این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میررفیع تبار ضمن گرامیداشت یوم‌الله 19 دی اظهار کرد: 19 دی سرچشمه تحولات عظیمی در تفکر و بینش مردم بوده و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و مایه افتخار و عزت مردم بصیر و شهیدپرور قم است.

وی تصریح کرد: این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان داشت: در 19 دی سال 56 و به دنبال اسائه ادبی که به ساحت امام راحل شد، مردم قم که همیشه مدافع ولایت و مرجعیت بودند این جسارت و گستاخی را برنتابیدند و در صحنه حاضر شدند.

وی عنوان داشت: رژیم ستم‌شاهی هم مطمئن بود که حرکات انقلابی در ایران تمام شده است و به زعم خود می‌خواست با جسارت و اهانت به امام راحل آخرین تیر را بزند، غافل از اینکه مردم با ولایت و امام اخوتی دیرینه دارند.

میررفیع‌تبار تصریح کرد: مردم قم در 19 دی ماه به رهبری مرجعیت آگاه و بیدار در صحنه حاضر شده و به راهپیمایی پرداختند و به دنیا اعلام کردند، محبت ولایت و مرجعیت در عمق وجودشان است.

وی یادآور شد: این حرکت بصیرانه مردم قم سبب شد مراسماتی در سراسر کشور برگزار و نهایتا به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شود.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان داشت: شهر قم در تاریخ انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده است و 19 دی قم یکی از مهم‌ترین افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌رود که مفاهیمی مانند عشق و ولایتمداری نسبت به مقام معظم رهبری را انتقال داده و همین امر قم را به الگوی بصیرت و ولایتمداری تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: 19 دی جلوه زیباترین روز دیدار و میثاق مردم ولایتمدار قم با پیشوا و مقتدایشان رهبر معظم انقلاب است که همه ساله انجام گرفته و مورد عنایت ایشان هم واقع شده است.

میررفیع‌تبار با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در فراهم شدن دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری انجام وظیفه خواهند داشت، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مانند سال‌های گذشته در ثبت‌نام و اعزام روحانیان معمم نقش پررنگی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال نزدیک به هزار نفر از طلاب معمم به محضر رهبر انقلاب اعزام خواهند شد افزود: روحانیون و طلاب علاقمند می‌توانند از تاریخ 15 دی ماه با مراجعه به روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام ثبت‌نام کنند./س

برچسب ها: قم ، طلاب ، روحانی ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.