مدیرکل گمرکات ایلام گفت: صدور کالا در مرز بین المللی مهران پس از چند روز وقفه از سر گرفته شد.


  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ خلیل حیدری با بیان این مطلب گفت : صدرو کالا از مرز مهران به علت فرا رسیدن اربعین حسینی و تردد زوار به عتبات عالیات در چند روز گذشته متوقف شده بود.
وی افزود: پس از پایان آیین اربعین حسینی و کاهش برگشت زوار از مرز صدور کالا از مرز مهران از سر گرفته شد.
مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: صاحبان کالا و بازرگانان می توانند برای انجام امور تجاری و گمرکی و صدور کالاهای خود از پایانه مرزی مهران همچون گذشته استفاده کنند.
حیدری تاکید کرد: صادرات کالا از مرز بین المللی مهران در 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 32 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: دو میلیون و 100 هزار و 421 تن انواع کالا از ابتدای سال تا پایان آذر از پایانه مرز رسمی مهران به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل گمرکات ایلام ارزش این کالاها را 642 میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: ارزش کالاهای صادر شده در 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش هفت درصد افزایش نشان می دهد.
حیدری مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی، ساخته های فلزی و پلاستیکی، محصول کشاورزی و لوازم خودرو را از اقلام مهم صادراتی از مرز مهران اعلام کرد.
حیدری گفت: گمرکات استان ایلام از نظر حجم صادرات کالا رتبه نهم و از نظر ارزش دلاری رتبه چهاردهم را در میان 31 گمرک کشور داراست.
به گزارش ایرنا، بیش از 600 دستگاه کامیون و تریلر روزانه کالاهای مختلف از سراسر کشور به گمرک مهران منتقل می کنند و محموله های آنها از این راه به کشور عراق صادر می شود.
پایانه مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام یکی از کانون های عمده صادرات کالا به عراق است./س
 
 
 
 
 انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.