معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر فقط بر عهده یک سازمان یا نهاد خاص نیست بلکه عزم راسخ و هوشیاری همه نهاد‌ها را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  توجه به داستان  مواد مخدر و اعتیاد هم اکنون از یک پروژه هم سختتر است، آن هم به این دلیل که تعدد و تنوع و شناسایی آنها هم برای خود نیازمند تخصص خاص و بسیار پیچیده است.

این مواد یک روز در قالب قرص‌های لاغری، روز دیگر در تنقلات، یکبار دیگر در قالب دارو‌های توانبخشی و هزاران شی دیگر در بازار عرضه می‌شود که به ظاهر دیگر نمی‌توان تشخیص داد که برای مثال یک آدامس یا پاستیل ساده در خود درصد بالایی مواد مخدر به همراه دارد.

سید شهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران درباره روند رو به گسترش مصرف مواد مخدر صنعتی که چندی پیش در رسانه‌ها مطرح شده گفت: با توجه به اینک آمار استفاده از مواد مخدر صنعتی و شیشه افزایش پیدا کرده است به دنبال کارگروه‌هایی هستیم که به دنبال آن شورای فرهنگی اجتماعی استان برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

به گفته این معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران معضل اعتیاد فقط یک نماد و تصمیم گیری سازمان خاص قابل کنترل نیست و یک موضوعی است که ساختار‌های فرهنگی خاص خود را در پی دارد و عزم عمومی را می‌طلبد.

وی افزود: متاسفانه این دغدغه و نگرانی وجود دارد و امیدواریم راهکاری ارائه شود تا حداالمقدور جلوی گسترش این معضل گرفته شود.

چاووشی در پاسخ به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه هم اکنون گیاه ناس که به عنوان یک مواد مخدر در بین افعانی‌ها متداول بود اما هم اکنون درعطاری‌ها وجود دارد خاطر نشان کرد: جمع آوری این مواد مخدر بر عهده وزارت بهداشت و درمان است که در جلوگیری از گسترش آن وارد عمل شود وهم اکنون مواد مخدر با تعدد و تنوع گوناگون وجود دارد و به همان نسبت هم باید دستگاه‌های مسئول با ارتقای سطح هوشیاری به کاهش آسیب‌های ناشی از آن بپردازند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار