نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با انتقاد از نادیده گرفته شدن حقوق مردم در اجرای موارد قانونی سیستم بانکی، گفت: خدمت به مشتریان باید بیش از گذشته در نظام بانکی تقویت شود.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام، میل به دیوانسالاری را آفت خدمت به مردم و مشکل گشایی از آنان در سیستم اداری به ویژه نظام بانکی عنوان کرد و گفت: نقطه مشترک و اولویت مجموعه های مالی و بانکی کشور باید خدمت به مردم در نگاه و عمل باشد.
وی، در دیدار با جمعی از روسای بانک های دولتی و قرض الحسنه استان چهارمحال و بختیاری، غالب شدن نگاه خدمت رسانی به این مجموعه ها را باعث حل سریع تر مشکلات مردم بیان کرد و افزود: این نگاه، جایگاه ضعیفی در سیستم بانکی کشور دارد که باید با اصلاح آن، اعتماد مردم به این سیستم افزایش یابد.
نکونام، نبود نگاه خدمت رسانی در مجموعه های مالی کشور را یک خلاء دانست و تصریح کرد: مجموعه مالی و بانکی کشور باید بداند که به یقین تمامی دارایی هایش با سرمایه کشور به وجود آمده است و این سرمایه نیز باید در راستای حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری اجرای عملیات بانکی بدون ریا را کار بزرگ در نظام بانکی کشور دانست و افزود: اگرچه این قانون نیز به طور کامل اجرایی نمی شود، ولی در این میزان نیز توانسته است بسیاری از نگرانی ها و دلهره های مردم را برطرف سازد و نظر بیشتر مراجع را به خود جلب کند.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام، در ادامه از حساسیت مردم نسبت به سلامت نظام بانکی به عناون یک ارزش برای بانک ها یاد کرد و افزود: تأسیس صندوق های قرض الحسنه با استقبال خوب مردم روبه رو شد و این نشان از عطش مردم نسبت به سلامت امور مالی کشور است.
روسای بانک های استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.