پرواز ساعت 8 شب دوشنبه قشم ایر 275 مسافر خود را به مقصد استانبول سوار کرد و هواپیما آماده پرواز بود که از سوی فرودگاه استانبول اعلام شد هواپیما اجازه فرود را نخواهد داشت و به همین دلیل پرواز انجام نشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛با این اقدام 275 مسافر تهران به مقصد استانبول ساعاتی در فرودگاه معطل ماندند و از سوی دیگر مسافرانی که در فرودگاه استانبول منتظر هواپیمای قشم ایر بودند تا پس از فرود در استانبول، آنها را نیز به تهران منتقل کند نیز از این تاخیر گله مند شدند. این خبر عین واقعیت بود ولی برخی اقدامات هدفمند و شاید هم ناآگاهانه این خبر را با چنین تیترهایی روی سایت های خبری بردند؛ "بابک زنجانی 200 نفر را سرگردان کرد"، "ترکیه هواپیمای بابک زنجانی را گرو گرفت"، "ترکیه اجازه فرو نداد" و...

 

تحریف حقیقت

در متن برخی از این خبرها آمده بود که هواپیمای قشم ایر پس از آنکه در آسمان استانبول ظاهر شد و قصد فرود داشت اجازه فرود پیدا نکرد و مجبور به بازگشت به کشور شد. حتی برخی اعلام کرده بودند هواپیما در فرودگاه استانبول نشست ولی اجازه خروج از فرودگاه را پیدا نکرد و گرو گرفته شد!

این ضدو نقیض گویی هایی که به نظر می رسد چیزی بیش از یک شیطنت رسانه ای باشد در حالی صورت گرفت که هیچ یک از این رسانه ها برای بررسی واقعیت موضوع با حفظ الله آل طاهريان مدیرعامل شرکت قشم ایر تماس نگرفتند تا واقعیت و صحت و سقم آن تائید شود!

 

خبری کذب دیگر

پس از آن ماجرا امروز جمعه 6 دی هم برخی خبرگزاری ها بار دیگر اعلام کردند که پرواز قشم ایر اجازه فرود پیدا نکرد. نکته جالب توجه این است که در خبر منتشر شده 6 دی هیچ تاریخی از زمان پرواز ذکر نشده تا پیش از هر چیز دیگر، این شبهه را ایجاد کند که ترکیه اجازه هیچ پروازی را به هواپیمایی قشم نمی دهد.

این در حالی است که "طاهریان" روز جمعه در پاسخ به سوالات خبرنگار ما انتشار چنین خبری را عجیب خواند و ضمن تکذیب لغو پرواز پنج شنبه شب قشم ایر به مقصد ترکیه از انتشار اخبار کذب بدون بررسی و اطمینان از صحت و سقم آن ابراز تاسف کرد.

 

واقعیت ماجرا

اما چرا استانبول به پرواز دوشنبه شب قشم ایر اجازه پرواز از تهران را نداد حفظ الله آل طاهريان در در پاسخ به این سوال می گوید: «ترکیه تنها کشوری است که پیش از ورود هواپیما به آن هواپیمایی کشور باید بیمه نامه اصل را ببیند. ما این بیمه را از قبل به شرکت  "فلای سرویس" ارائه کرده بودیم تا هماهنگی لازم را در آنکارا انجام دهد ولی آن شرکت اقدامات مقتضی را انجام نداده بود لذا حدود 20 دقیقه قبل از پرواز اعلام کردند که به دلیل مشکل بیمه هواپیما اجازه ورود به استانبول را ندارد. از "فلای سرویس" خواستیم هماهنگی های لازم را انجام و تعهد بدهد پس از انجام پرواز، بیمه نامه ارائه شود ولی نتوانست این هماهنگی را انجام دهد.»

به این ترتیب بیش از 200 مسافر در فرودگاه ایران و بیش از 200 مسافر در فرودگاه استانبول معطل ماندند و مدیران قشم ایر با اجاره هواپیمایی از ایران ایر که از قبل بیمه نامه آن توسط هواپیمایی ترکیه بررسی شده بود جابجایی مسافران را با تاخیر چند ساعته انجام داد.

 

انتقاد از رسانه ها

انتشار این قبیل اخبار کذب و شایعه پراکنی و جوسازی ها خلاف قانون مطبوعات و قابل بررسی است. "طاهریان" نیز ضمن ابراز تاسف از اینکه هواپیمایی قشم به شکل مرموذی مورد هجمه اخبار کذب قرار گرفته است به نکته دیگری اشاره می کند که می توان علت این اقدامات را در آن جستجو کرد: «عجیب تر از انتشار این قبیل اخبار این است که آقای زنجانی را در این تاخیر چندساعته مقصر دانسته اند در صورتی که او یک سرمایه گذار است و اگر هم اشکالی در کار باشد بنده باید مورد انتقاد قرار بگیرم و پاسخگو باشم. این اقدامات غیر طبیعی و مشکوک به نظر می رسد.» او که همچنان از انتشار چنین اخباری بدون منبع معتبر ادامه می دهد: «کار خبری و رسانه یک رسالت است و انتشار اخبار کذب از نظر قانون و شرع مقدس اسلام و تمام ادیان غیرقابل قبول است.»

 

اهدای بلیت رایگان

تاخیر پرواز دوشنبه شب قشم ایر از تهران به استانبول و بالعکس، باعث معطلی بیش از 400 نفر شد اما مدیرعامل قشم ایر برای دلجویی از مسافران چه کار کرده است؟ او می گوید: «سعی کردیم طی ساعاتی که مسافران محترم در فرودگاه 2 کشور معطل ماندند از آنها عذرخواهی و پذیرایی کنیم. همچنین برای هر یک از مسافران پرواز دوشنبه شب یک بلیت رایگان جهت انجام سفر داخلی به مقصد مورد نظرشان در نظر گرفته ایم که مسافران با مراجعه به قشم ایر می توانند این بلیت را دریافت کنند.»

 

بازدید زنجانی از قشم ایر

پس از شایعاتی که درباره پرواز قشم ایر منتشر شد روز پنجشنبه 5 دی بابک زنجانی از بخش های مختلف این شرکت هواپیمایی بازدید کرد. او طی این بازدید 2 ساعته از تمامی واحد های شرکت بر افزایش کیفیت خدمات رسانی این شرکت و همچنین دلجویی از مسافرانی که در پرواز دوشنبه شب به دلیل مشکل بیمه هواپیما معطل ماندند تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار