امسال 80 پرونده اخذ جریمه و حدود 35 پرونده از سوی منابع طبیعی شهرستان طارم به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با اعلام این خبر درباره مهمترین برنامه شهرستان در بخش جنگلکاری گفت:  توسعه جنگلکاری با گونه سماق به مساحت 6 هکتار به صورت مشارکتی در روستای جزلا و هفت هکتار پیمانکاری در ولی آباد و نیز غنی سازی طرح مدیریت منابع جنگلی به مساحت 10 هکتار در کنار کودپاشی 40 هکتاری مراتع جزو برنامه های شهرستان در این بخش است.

 فرخی ، با ابراز تاسف از نبود کارشناس مرتع در این شهرستان افزود: همین امر موجب شده تا بخش مرتع با مشکلات عدیده ای از جمله بیمه نبودن مراتع روبه رو است.

 

وی  اظهار کرد: این اداره از لحاظ کمبود نیرو بخصوص نیروی کارشناسی به شدت رنج می برد. بیشتر واحدها فاقد کارشناس فنی هستند و با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه و ارزش بالای زمین می طلبد که منابع طبیعی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری و تشکیل یگان حفاظت قوی برای حفاظت از منابع ملی و انفال گام بردارد.

 

این مقام مسئول، درباره ساخت و ساز غیرمجاز نیز تصریح کرد : برخلاف شدت برخورد با متصرفان که اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز و قلع و قمع نهالها می کنند؛ متاسفانه در بعضی از روستاها به دلیل کمبود زمین و نبود درخواست واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن شهرستان، ساخت و ساز غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو صورت می گیرد البته نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

 

فرخی، حفاظت از عرصه ها و اراضی ملی را جدی ترین مشکل منابع طبیعی شهرستان عنوان  و خاطر نشان کرد: کمبود نیروی کارشناسی، تعدد پرونده های تخلف در اطاله روند رسیدگی پرونده ها و نبود پذیرش ضابط دادگستری نیروهای منابع طبیعی توسط دادگاه و نظرات غیرکارشناسی کارشناسان رسمی و اجحاف در حقوق دولت و کمبود نیرو در بخش مدیریت چرا را جزو چالش های این بخش  است.


انتهاي پيام/ش ک

 


برچسب ها: ارجاع ، جریمه ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.